Koronavirusas gali sutrukdyti „Peugeot“ ir „Fiat Chrysler“ susijungimui

Koronavirusas gali sutrukdyti „Peugeot“ ir „Fiat Chrysler“ susijungimui

Carlosas Tavaresas, „PSA Grupės“ (buvusios „PSA Peugeot Citroën“) vykdomasis direktorius, jau ir taip  prieštaringai vertino elektra varomą transportą. Prieš kelias savaites jis sakė: „Mes parduodame savo elektrines transporto priemones „žaliesiems entuziastams“. Gamintojas „Fiat Chrysler“ taip pat nenorėjo investuoti į elektrines transporto priemones. Bet suplanuotas dviejų kompanijų susijungimas būtų leidęs jiems pasidalyti elektrinio transporto plėtros išlaidas ir galiausiai pristatyti elektromobilius pasauliniu mastu.

Tačiau dabar atrodo, kad derybų dėl susijungimo pabaigai gresia koronaviruso sukeltas pavojus.

Susijungę „PSA Grupė“ ir „Fiat Chrysler“ būtų sukūrę ketvirtą pagal dydį automobilių gamintoją pasaulyje. Jungtinės bendrovės prižiūrėtų 14 prekės ženklų, įskaitant „Peugeot“, „Citroën“, „Opel“, „Fiat“, „Alfa Romeo“, „Maserati“, „Jeep“ ir „DS“.

Šiandien „Agence France-Presse“ (AFP) praneša, kad susijungimas, kuris turėtų būti baigtas 2021 m. pradžioje, susiduria su pandemijos iššūkiais. Vidinis šaltinis teigė: „Šioms dviems grupėms susijungimas yra reikalingas, atsižvelgiant į dideles investicijas, kurios turi būti dedamos į elektromobilių gamybą. Tačiau jos turi pripažinti, kad atsižvelgiant į ekonominę situaciją, norint jog susijungimas įvyktų, reikės peržiūrėti pradines finansines sąlygas.“

COVID-19 pandemija uždarė automobilių gamyklas Europoje ir Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV). „United Auto Workers“ šiandien paskelbė apie dviejų „Fiat Chrysler“ gamyklos darbuotojų, užsikrėtusių naujuoju koronavirusu, mirtis.

„Kelley Blue Book“ analitikas Karlas Braueris teigė, kad dabar reikia persvarstyti finansines susijungimo sąlygas: „Abiems bendrovėms reikia iš naujo įvertinti pajamų prognozes, planuojamą 2020 metų ir vėlesnį pardavimą, iš esmės peržiūrėti visas matematines prielaidas, kurios buvo padarytos derybų metu“.

Apie susijungimą pirmą kartą buvo pranešta spalio mėn. Taigi tikėtina, kad atitinkamos įmonės jau skaičiavo, kaip galėtų sujungti išteklius ir išplėsti elektromobilių gamybą. 2018 m. C. Tavaresas teigė, kad visi modeliai bus „elektrifikuoti“ iki 2025 m. Po dvejų metų „PSA Grupė“ pranešė apie vienintelio elektromobilio, 50 kW galios „Peugeot 208 EV“, pardavimą. Nepaisant to, C. Tavaresas mano, kad „PSA grupė“ atitiks 2020–21 m. išmetamųjų dujų taršos reikalavimus pardavėjams.

O štai „Fiat Chrysler“ iš dalies pasikliauja „Tesla“ elektromobilių pardavimo Europoje įsigytais kreditais, kad atitiktų šiuos taršos reikalavimus. Gamintojas neturi tvirtų planų dėl elektrinio transporto platformos, todėl teoriškai susijungimas su „Peugeot“ galėtų būti didelė pagalba.

C. Tavaresas teigė, kad susijungusios bendrovės elektromobilių baterijas gaus iš dviejų gamyklų, pastatytų bendroje įmonėje su naftos kompanija „Total“. Tikimasi, kad šios gamyklos ims veikti iki 2023 m., o iki 2030 m. pagamins 1 mln. elektromobilių baterijų per metus.

Jungtinių Amerikos Valstijų rinkai „Fiat Chrysler“ galėtų pateikti dvejus paklausaus tipo elektromobilius: naują ir patobulintą, didesnio diapazono „500e“ ir „Centoventi“ – kompaktišką elektromobilį su unikalia papildomo akumuliatoriaus koncepcija. Tačiau „Jeep“ prekės ženklas, pasižymintis tvirtomis keturių varomųjų ratų galimybėmis, būtų dar geresnis atitikmuo amerikiečiams. Į bendrovės penkerių metų planą įtrauktos keturios elektrinės transporto priemonės ir 10 įkraunamų hibridų, visi jie turėtų pasirodyti iki 2022 m.

 

Šaltinis: Electrek