Senųjų daugiabučių kiemuose turėtų atsirasti elektromobilių įkrovimo stotelės

Senųjų daugiabučių kiemuose turėtų atsirasti elektromobilių įkrovimo stotelės

Senųjų daugiabučių kiemuose turėtų atsirasti elektromobilių įkrovimo stotelės

Lietuvoje dėliojant naujus automobilių taršos mokesčius, dalis gyventojų gali pradėti svarstyti apie elektromobilį. Neteršia, nenaudoja kuro, o dar ir valstybė linkusi prisidėti finansiškai, jeigu gyventojas nusprendė tokią transporto priemonę įsigyti. Tačiau yra kita kliūtis, kuri gali stabdyti priimti tokį sprendimą – infrastruktūra. Tie, kurie gyvena daugiabučiuose, o ypač senos statybos, tiesiog neturėtų, kur įkrauti savo elektromobilio. Tačiau atsakingos institucijos tikina, kad ši klaida bus ištaisyta.

„Delfi TV“ laidoje „Delfi tema“ Aplinkos apsaugos instituto direktorius Alfredas Skinulis vardijo, kad šiuo metu Lietuvoje registruotų automobilių yra apie 3300 ir pastaraisiais metais jų pirkimo tempai yra išaugę.

„Tas tempas nuolat didėja ir jei mes palygintume 2020 ir 2019 metus, matytume, kad registruotų elektromobilių skaičius padidėjo 2,2 karto. Jeigu pažiūrėtume į šių metų pirmąjį pusmetį ir praėjusių analogišką laikotarpį, matytume, kad šiemet registruota apie 70 proc. daugiau elektromobilių“, – skaičiuoja pašnekovas.

Stebint elektromobilių paklausos augimą, planuojama gerinti šiai transporto priemonei skirtą infrastruktūrą, ją plėsti ne tik magistraliniuose keliuose, bet ir pačių savivaldybių teritorijose. Susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė tikino, kad elektromobilių kiekio šalies gatvėse didinimas ir infrastruktūros gerinimas yra ne tik ES, bet ir Lietuvos kryptis, deklaruojama ir pagal Žaliojo kurso politiką.

„Elektromobilių įkrovimo prieigų sistemą planuojama didinti 15 kartų. Šiuo metu Lietuvoje yra labai minimalus, tik 360 įkrovos stotelių tinklas, kuris yra nepakankamas, todėl planuojame jį išplėsti iki 6000 iki 2025 metų. Taip pat reikėtų suprasti, kad dirbame ir su Energetikos ministerija, nes mes esame atsakingi už viešąją prieigą, o ji – už privačią. Pagal įstatymą, esame įsipareigoję turėti apie 60000 įkrovos taškų. Viešos ar pusiau viešos iki 6000, o Energetikos ministerija vystys visus projektus, siekdama pasiekti 54 tūkst. privačių įkrovos taškų“, – vardijo pašnekovė.

<…..>

„Matome poreikį infrastruktūrą įrengti daugiabučių gyvenamųjų namų kvartaluose, nes tai yra viena iš priežasčių, dėl ko gyventojai net nesvarsto įsigyti elektromobilį. Tai rengiamuose infrastruktūros planuose yra yra dedamas didžiausias akcentas į elektromobilių įkrovimo, parkavimo vietas. Kita dalis yra ta prievolė įrengti infrastruktūrą verslui, reglamentuota teisiškai. Ji yra nuo 2019 metų, kad statant daugiabučius, gyvenamuosius pastatus, kuriuose turėtų atsirasti ne mažiau nei 10 automobilių stovėjimo vietų, privaloma įrengti bent vieną elektromobilio stovėjimo ir įkrovimo vietą“, – laidoje „Delfi tema“ sakė Vilniaus savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Judumo transformacijos vadovas Jonas Damidavičius.

Skaitykite daugiau:  https://bit.ly/3kE8Pin