2021 metais „Volvo Trucks“ Europoje pristatys elektrinių sunkvežimių gamą
Netrukus vežėjai Europoje galės užsisakyti elektra varomas „Volvo“ sunkvežimių versijas. Jau 2021 metais „Volvo Trucks“ pasiūlys galimybę įsigyti sunkiasvorių sunkvežimių gamos modelius ir su elektriniais jėgos agregatais. Šis milžiniškas „Volvo Trucks“ žingsnis elektromobilumo kryptimi yra itin svarus kelionėje link iškastinio kuro nenaudojančio transporto.
„Volvo Trucks“ šiuo metu vykdo elektrinių „Volvo FH“, „Volvo FM“ ir „Volvo FMX“ modelių iki 44 t bendrosios sąstato masės bandymus, kurie bus skirti regioniniams gabenimams ir statybų užduotims Europos šalyse. Priklausomai nuo baterijų konfigūracijos, nuvažiuojamas atstumas gali siekti iki 300 km. Užsakymus bus galima pateikti jau kitais metais, o 2022 m. prasidės didelės apimties gamyba. Nuo 2021 m. „Volvo Trucks“ Europos rinkose siūlys elektra varomus sunkvežimius distribucijai, komunalinių paslaugų teikimui, regioniniams gabenimams ir statyboms.
„Didindami elektrinių sunkvežimių skaičių, siekiame padėti mūsų klientams ir transporto paslaugų užsakovams pasiekti jų išsikeltų aukštų tvarumo tikslų. Esame pasiryžę ir toliau būti mūsų pramonės vystymosi link tvarios ateities varomąja jėga“, – pranešime spaudai sako „Volvo Trucks“ prezidentas Rogeris Almas.
„Volvo FL Electric“ ir „Volvo FE Electric“ gamybą „Volvo Trucks“ pradėjo 2019 m. Tai elektriniai sunkvežimiai, skirti krovinių išvežiojimui miestuose bei komunalinių paslaugų teikimui Europos šalyse. Regioniniams gabenimams skirtu „Volvo VNR Electric“ modeliu Šiaurės Amerikoje bus pradėta prekiauti 2020 m. gruodžio 3 d.
Laipsniškas perėjimas prie alternatyvų iškastiniam kurui
Tolimiesiems gabenimams ir kitoms sudėtingoms gabenimo užduotims skirtos elektra varomos transporto priemonės bus pristatytos šiame dešimtmetyje. Numatoma, kad tai bus elektrosunkvežiai su akumuliatorių baterijomis ir kuro elementais, kurie leis įveikti didesnius atstumus. „Volvo Trucks“ siekia pasiūlyti vandenilio kuro elementais varomus elektrinius sunkvežimius antroje šio dešimtmečio pusėje. „Volvo Trucks“ tikslas – iškastinio kuro nenaudojančių transporto priemonių gama iki 2040 m.
„Siekdami sumažinti transporto poveikį klimatui, turime pakankamai greitai pereiti nuo iškastinio kuro prie alternatyvų, tokių kaip elektra. Tačiau šio perėjimo prielaidos ir tempas įvairiems vežėjams įvairiose rinkose bus labai nevienodas. Tai priklausys nuo daugelio veiksnių, tokių kaip finansinės paskatos, krovimo stotelių infrastruktūra ir gabenimų veiklos pobūdis“, – aiškina R. Almas.
Dėl šių priežasčių daugelis transporto įmonių prie elektra varomų transporto priemonių naudojimo pereis etapais. Pereinamuoju laikotarpiu daugelis įmonių naudos mišrų, įvairiais degalais varomų sunkvežimių parką.
„Mūsų važiuoklės platforma sukurta įvairių jėgos agregatų montavimui. Mūsų klientai gali įsigyti kelis to paties modelio „Volvo“ sunkvežimius, tarp kurių skirtumas bus tik toks, kad vieni bus elektriniai, o kiti – dujiniai ar dyzeliniai. Kalbant apie sunkvežimių ypatybes, tokias kaip vairuotojo aplinka, patikimumas ir saugumas, visos mūsų transporto priemonės atitinka tuos pačius aukštus standartus. Vairuotojai turėtų jaustis gerai pažįstami su savo sunkvežimiu ir mokėti saugiai bei efektyviai jį eksploatuoti, nepriklausomai nuo jame naudojamų degalų“, – sako Rogeris Almas.
„Volvo Trucks“ manymu, žengiant link tvaresnio transporto yra svarbu užtikrinti, kad vežėjams toks perėjimas nuo pat pradžių būtų kuo sklandesnis. Siūlomi sprendimai turi būti paremti alternatyva iškastiniam kurui ir transporto įmonėms užtikrinantys pakankamą pelningumo bei našumo lygį.
„Mūsų svarbiausias tikslas – palengvinti perėjimą prie elektra varomų sunkvežimių. Tai darome siūlydami kompleksinius sprendimus, apimančius maršrutų planavimą, tinkamą sunkvežimių komplektaciją, krovimo įrangą, finansavimo ir kitas paslaugas. Saugumas, kurį mes ir mūsų prekybos atstovų bei serviso centrų tinklas suteikiame savo klientams, bus svarbesnis nei kada nors anksčiau“, – sako R. Almas.
Šaltinis: „Volvo Trucks“ pranešimas spaudai