„Altas Auto“ atstatė gamybos pajėgumą ir telkia dėmesį inovacijoms

„Altas Auto“ atstatė gamybos pajėgumą ir telkia dėmesį inovacijoms

„Altas Auto“ atstatė gamybos pajėgumą ir telkia dėmesį inovacijoms

Didžiausias Šiaurės Europoje mažųjų autobusų gamintojas „Altas Auto“ šiemet planuoja augti 50% ir pasiekti 25 mln. EUR apyvartą. Matydami ypač didelį elektrinių autobusų rinkos augimo potencialą, bendrovės vadovai nusprendė sparčiau fokusuotis į elektromobilių inovacijas, telkti šios srities inžinerinę patirtį, kad jau kitąmet galėtų pagaminti per 100 elektrinių (EV) autobusų.

Pasak bendrovės direktoriaus Edvardo Radzevičiaus, didelis tradicinių autobusų detalių tiekimo neapibrėžtumas šiemet privertė dėmesį sutelkti ne į kiekybę, o į daugiau inžinerinio ir kūrybinio darbo reikalaujančius naujos kartos elektrinius autobusus.

Paklausa Europoje, o ypač Skandinavijoje, elektriniams autobusams auga smarkiai, nes valstybės ir savivaldybės vis plačiau diegia tvarią viešojo transporto politiką. Nuo jų neatsilieka ir Europos pervežimo kompanijos, kurios vėl ima atnaujinti autobusų parkus. Neišnaudoti šio momento, pasak bendrovės vadovų, būtų didelė klaida.

„Bendrai per 2021 m. būsime pagaminę 30 EV autobusų. Visiškai ištestavome juos skirtingomis, taip pat ir atšiauriomis sąlygomis, ir esame labai patenkinti visus lūkesčius viršijančiais bandymų rezultatais.

Mūsų EV autobusai vienu metu testuojami trijose Europos zonose: Skandinavijoje bandomi priemiestiniuose ir tarpmiestiniuose maršrutuose, kiti centrinėje ir vakarų Europoje bandomi sudėtingose karštesnio klimato miestų ir aukštų kalnų keliuose. Trečia grupė bandoma Jungtinės Karalystės keliuose, kur viešajam transportui nustatyti ypač aukšti reikalavimai.

Suomijos partneriai mūsų elektriniu autobusu pasiekė Laplandiją ir sėkmingai jį išbandė sudėtingomis sąlygomis už Poliarinio rato. Grįžę jie negailėjo komplimentų, tad šiandien esame optimistiškai nusiteikę dėl jų perspektyvų. Skandinavijos rinką matome kaip pagrindinę mūsų EV autobusų pardavimo rinką”, – pranešime spaudai sako E. Radzevičius.

Šiandien „Altas Auto“ į Skandinavijos šalis eksportuoja apie 40% savo produkcijos, antra pagal dydį rinka – Vokietija, kurioje šiemet lietuviai parduos iki 23% savo autobusų.

Inovacijoms reikia laiko

Vieną tipinį „Altas Ecoline“ autobusą pagaminti bendrovei užtrunka apie 180 val., tuo tarpu elektra varomą bazinį „Ecoline EV“ – 40% ilgiau, virš 250 val. Sudėtingos komplektacijos „Cityline EV“ gamyba gali užtrukti ir iki 540 val.

„Šiandien savo elektrinius autobusus projektuojame jau kitaip, nei anksčiau. Visas konstravimo darbas vyksta trimatėje skaitmeninėje erdvėje. Kartu su pačia konstrukcija ir mazgais rengiama ir visa reikalinga techninė dokumentacija, kuri bus reikalinga autobuso serijinei gamybai, eksploatacijai ir priežiūrai bei remontui.

Moderni programinė įranga leidžia vienu metu prie gaminio konstravimo dirbti skirtingiems inžinieriams, kurie atlieka skirtingas užduotis. Toks darbas vyksta ypač efektyviai ir projektų vadovai gali operatyviai stebėti bendrą darbų progresą. Neturėdami tokių konstravimo įrankių ir darbo įgūdžių mes nesugebėtume suvaldyti tokių sudėtingų projektų”, – sako bendrovės vadovas.

Šiandien EV autobusų savikainai itin daug įtakos turi brangios baterijos, kurios po truputį, bet sistemingai pinga. Naujieji „Altas Auto“ autobusai kainuoja iki 180 tūkst. Eur, o elektrinės dalies, kurią bendrovei tiekia lietuvių bendrovė „Elinta Motors“, kaina juose siekia apie 90 tūkst. Eur.

„Altas Auto“ EV autobusai komplektuojami su „Elinta Motors“ 115 kWh talpos baterijomis ir 150 kW galios, 1.250 Nm sukimo momento elektros varikliu. Bendrovei šiandien svarbiausias parametras yra nuvažiuotas atstumas, kuris po bandymų paaiškėjo yra kur kas geresnis, nei planuota.

Testavimo metu specialiai net daugiau nei leistina pakrautas ir važiuodamas mišriomis sąlygomis SORT 2 testo režimu su dažnais sustojimais, „Altas EV City“ nuvažiavo 273 km.

„Dar prieš projektą anonsavome, kad galėsime nuvažiuoti 200 km., tad visus planus viršijome. Konstruodami elektrinius autobusus mūsų inžinieriai sukūrė ne vieną inovaciją, kurios leis mums išsiskirti vis didėjančios konkurencijos EV auto rinkoje”, – sako „Altas Auto“ vadovas.

Vėl plečia komandą

„Didžiuojamės „Altas Auto“ konstruktorių ir inžinierių komanda, kuri nepaisant pandemijos ir visų mus užgriuvusių sunkumų skyrė visą savo energiją ir patirtį šio produkto išvystymui.

Nugalėję pandemiją, šiandien vėl aktyviai plečiame komandą ir ieškome naujų darbuotojų, kuriems teks unikali galimybė dirbti su naujos kartos elektriniu transportu”, – priduria „Altas Auto“ vadovas.

Bendrovė aktyviai ieško pardavimų vadovo, duomenų analitikų, inžinierių ir konstruktorių. Per krizę sumažinusi gamybos darbuotojų skaičių, „Altas Auto“ jau grįžo į prieš krizinį laikotarpį, bendrovėje iki metų pabaigos dirbs iki 230 specialistų.

Per pirmąjį šių metų pusmetį bendrovė bendrai pagamino 219 autobusų, t. y. 12% daugiau, nei planuota per krizę. Iš viso šiemet „Altas Auto“ planuoja pagaminti tiek pat autobusų, kaip ir 2019 m. prieš pandemiją, arba beveik 50% daugiau, nei 2020 m.