Ar lėtas naktinis įkrovimas gali išspręsti elektromobilių įkrovimo iššūkį?

Ar lėtas naktinis įkrovimas gali išspręsti elektromobilių įkrovimo iššūkį?

Ar lėtas naktinis įkrovimas gali išspręsti elektromobilių įkrovimo iššūkį?

Automobilių gamintojai visame pasaulyje deda pastangas, kad atsirastų daugiau naujų greitojo įkrovimo stotelių tinklų. Europoje kai kurios energijos kompanijos ir tinklo operatoriai testuoja, ar tik nebūtų protingiau ir pigiau pereiti prie lėto įkrovimo?

15 mėnesių trukmės elektromobilių įkrovimo tyrimas Vokietijoje įrodė, kad vartotojai gali būti įtikinti pereiti prie lėto, naktinio įkrovimo, kuris galėtų padėti išvengti tinklų perkrovimo, atsirandančio nuo padidėjusios paklausos, o tuo pačiu ir brangaus elektros tinklų tvarkymo.

Perspektyva, kad netolimoje ateityje milijonai elektromobilių važinės keliuose, ypač kai Vyriausybė palaipsniui imasi draudimų pardavinėti dyzeliu ar benzinu varomus naujus automobilius, verčia susimąstyti apie energijos tiekimo užtikrintumą. Tai ypač aktualu Vokietijoje, kuri pereina prie švarios atsinaujinančių išteklių energijos (saulės ir vėjo), o šių šaltinių sugeneruojamos elektros kiekis yra mažiau užtikrintas bei nuspėjamas, nei tarkim atominės elektrinės pagaminamos elektros.

Lėtesnis ar atidėtas įkrovimas jau įsibėgėjo Norvegijoje, pirmaujančioje Europos elektromobilių rinkoje, kur beveik 50 proc. naujų automobilių pardavimo sudaro netaršios nulinės emisijos transporto priemonės.

Energetikos reguliavimo tarnybos NVE atliktas tyrimas parodė, kad per ateinančius 20 metų Norvegija gaus apie 1.1 mlrd. eurų sąskaitą už žemos ir aukštos įtampos tinklus ir aukštos įtampos transformatorius, nebent elektromobilių savininkai gali būti įtikinti krauti automobilius ne piko valandomis.

Investicijų kaina 5,3 mln. gyventojų turinčioje šalyje galėtų sumažėti iki šiek tiek daugiau nei 400 mln. eurų, jei automobiliai būtų kraunami vakarais ir galėtų nukristi arti nulio, jei automobiliai būtų kraunami per naktį.

NVE šiuo metu ruošia elektros tarifų pasiūlymą, leisiantį papildomai apmokestinti įkrovimą piko metu. Norvegijos energijos kompanija „Tibber“ jau siūlo pigesnę elektrą elektromobilių įkrovimui, jei vartotojas sutinka, kad kompanija nuspręstų, kada krauti jo elektromobilį. Tuo tarpu kompanija ZAPTEC siūlo būdų pritaikyti krovimo laiką prie energijos tinklo prieinamumo.

Kai kurie iš 10 namų ūkių, dalyvavusių „Štutgarto bandyme“ sakė, kad pradžioje jie norėjo vis papildyti elektromobilių baterijas iš baimės, kad jų automobiliui pritrūks energijos, tačiau greitai jie prisitaikė ir leido elektros tiekimo kompanijai spręsti, kada yra geriausias laikas krauti, jos manymu, per naktį.

„Pradžioje nenorėjau rizikuoti ir dažnai imdavausi įkrauti savo elektromobilį tam, kad jausčiausi saugus. Laikui bėgant aš pakeičiau savo požiūrį“, – sakė vienas iš bandymo dalyvių.

Nors dešimties namų ūkių stebėjimas ir negali apibrėžti visos Vokietijos energijos vartojimo, tačiau aišku, kad norint, jog sistema geriau veiktų dideliu mastu, būtina geresnė abipusė komunikacija tarp elektromobilių, vairuotojų ir elektros tinklų.

Šaltinis: reuters.com