Ekspertai abejoja: be taršos mokesčio, PVM lengvata elektromobiliams – nieko nepakeis
Seime pasigirdo siūlymas mažinti pridėtinės vertės mokestį elektromobiliams. Tai – gera žinia norintiems pirkti gamtos neteršiantį transportą, nes jis taptų pigesnis. Tačiau ekspertai sako, kad vargu, ar tai pasodins daugiau žmonių už elektromobilių vairo.
Statistinis Lietuvos keliais važinėjantis automobilis atrodo taip: amžius – daugiau nei dešimt metų, variklis – dyzelinis.
Tačiau Seime atsirado siūlymas, kuris, anot jo autorių, persodintų daugiau žmonių į ne tokias taršias mašinas. Siūlymo autoriai nori, kad perkant elektromobilį būtų taikomas ne 21, kaip dabar, o devynis procentus siekiantis pridėtinės vertės mokestis.
„Mano tikslas, kad gyventojai kuo mažiau pirktų naudotų ir taršių automobilių. Vienu šūviu būtų galima sumedžioti du zuikiu – sumažinti klimato kaitą ir sumažinti poveikį sveikatai, nes taršūs automobiliai tikrai teršia gamtą“, – teigia kartu su kolegomis iš Socialdemokratų darbo frakcijos siūlymą pateikęs Petras Čimbaras.
Parlamentarai siūlo, kad lengvata būtų taikoma tik naujiems elektromobiliams, kurių kaina nesiekia 35 tūkst. eurų. Esą tai užtikrins, kad pigiausius elektromobilius įpirktų ir mažesnes pajamas gaunantys žmonės. Tačiau pats P. Čimbaras pripažįsta, kad į elektromobilį persėstų tik esant palankioms aplinkybėms.
„Ne, aš nevažinėju elektromobiliu. Ar aš pirkčiau ar ne, galiu atsakyti, kad viskas priklausytų nuo šeimos biudžeto“, – sako P. Čimbaras.
Elektromobilį galima įsigyti už 30 tūkst. eurų, tačiau jei jam būtų taikomas lengvatinis PVM tarifas, jo kaina sumažėtų maždaug trimis tūkstančiais, arba tiek, kiek kainuoja senas dyzelinu varomas automobilis.
Tačiau Aplinkos apsaugos instituto vadovas Alfredas Skinulis pastebi, kad renkantis elektromobilį svarbu ne tik kaina. Dar svarbiau – infrastruktūra.
„Problema numeris vienas, kaip rodo elektromobilių naudotojų praktika, ar įkrovimo stotelė nebus sugedusi ir ar ji nebus užimta. Jei yra viena ar dvi elektromobilių įkrovimo stotelės, kurios užimtos ir atvažiuoja trečias, jam teks ilgai laukti.
Todėl vienas iš svarbiausių uždavinių valstybei – įrengti arba inicijuoti greito įkrovimo stotelių įrengimą prie didžiausių šalies kelių. Tai neturėtų būti pavienės stotelės, jose turėtų būti galimybė įkrauti 10 ar 20 elektromobilių“, – akcentuoja A. Skinulis.
Daugiau apie tai: https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/7/1100405/ekspertai-abejoja-be-tarsos-mokescio-pvm-lengvata-elektromobiliams-nieko-nepakeis