Elektromobiliai ir kylančios elektros kainos: ar verta nerimauti?

Elektromobiliai ir kylančios elektros kainos: ar verta nerimauti?

Kylančios elektros kainos neramina elektrinių automobilių vairuotojus, o tuos, kurie dar tik svarsto apie galimybę degalais varomas mašinas pakeisti ekologiškesniu sprendimu, verčia dvejoti apie ekonominę pasirinkimo naudą. Simonas Ramanauskas, įmonės „Busnex“, elektra varomų transporto priemonių ir jų infrastruktūros tiekėjo bei įgalioto „SERES“ ir „Yutong“ atstovo Baltijos šalyse ir Lenkijoje, vadovas teigia, jog nepaisant elektros kainų šuolio, elektromobiliai vis dar yra ekonomiškesnis pasirinkimas.

Anot Simono Ramanausko, pastarųjų mėnesių elektros kainų šuolis suneramino elektromobilių bendruomenę. „Ne vienas vairuotojas ėmė svarstyti ar vis dar verta važinėti naudojant elektros energiją. Tačiau svarbu atkreipti dėmesį ir į tai, kad, deja, kyla ne tik elektros kaina. Įprastiniai degalai, benzinas ir dyzelinas, taip pat brangesni nei seniau, tad vairuoti ir degalais varomas mašinas dabar yra brangiau. Be to, elektromobiliai turi vieną pranašumą, kuriuo įprastos mašinos pasigirti negali – „papildyti“ elektromobilį galima namuose.“

„Busnex“ vadovas teigia, kad elektromobilio įkrovimo kaina namuose gali skirtis kiekvienam vairuotojui, atsižvelgiant į jų individualius dieninius bei naktiniu elektros vartojimo tarifus bei tai, kaip išgautą elektros energiją vartoja. „Elektromobilio suvartojamos energijos kiekis skiriasi priklausomai nuo modelio, tačiau šiam pavyzdžiui imkime „SERES 3“ elektromobilį. Elektromobilio, turinčio 52kw bateriją, sąnaudos siekia apie 20kw /100km. Nors elektros energijos kaina galiausiai yra ganėtinai individuali, šiam pavyzdžiui galime teigti, kad kraunant bateriją namie 1kWh kainuoja 15 cnt. Tokiu atveju, 100km nuvažiuoti vairuotojui kainuotų apie 3 Eur. Vidutiniškai mieste vairuojamas automobilis sunaudoja apie 6l kuro 100km, šių dienų degalų kainomis tai būtų apie 11 Eur.“

Simonas pasidalina, kad krautis mieste – gali būti ženkliai brangiau. „Kainos skiriasi priklausomai nuo tiekėjo, tačiau laikosi maždaug nuo 9eur ir brangiau. Pavyzdžiui kraunantis „Ignitis“ stotelėje dieną, kaina yra 59 cnt/kWh, tai yra apie 12 Eur kaina 100km., naktį – apie 9 Eur, nes 1kWh kainuoja 45 cnt. „Elinta Charge“ – 45 cnt/kWh, t.y. 9 Eur už 100km. „Jonitis“ – 79 cnt/kWh, t.y. 16 Eur už 100km. Taigi tokiais atvejais tenka pripažinti, kad degalus naudoti yra net pigiau.“

Pasak „Busnex“ vadovo, šiuo metu daugiausia išlošia tie, kurie naudoja saulės energijos pagalba išgautą elektrą. „Žmonės, įsirengę saulės elementus patys ar naudojantį saulės išgautą energiją moka mažiausiai. Atsinaujinančių išteklių pagalba išgauta energija ne tik yra labiausiai draugiška aplinkai, bet ir elektromobilių vairuotojų piniginėms.“

Apie “Busnex”

„Busnex“ yra ES veikianti įmonė, siūlanti aplinkai draugiškus sprendimus transporto ir lėktuvų robotikos srityse. Bendrovė atstovauja ekologiško transporto ir robotikos lyderiams, pristatydama šiuolaikiškus, ekologiškus sprendimus Baltijos šalių ir Lenkijos rinkoms.

„Busnex“ yra oficialus žinomų, aplinką tausojančių įmonių atstovas Vidurio ir Šiaurės Europai. Įmonė atstovauja tokioms bendrovėms kaip „Yutong“, didžiausiai pasaulyje autobusų tiekėjai, SERES, išmaniųjų elektromobilių gamintojai, ir „Nordic DINO“, pirmaujančiai pasaulyje orlaivių plovimo robotų gamintojai. Taip pat per „ChargeNex“, “Busnex” atstovauja „Tiamaes“, pirmaujančiam integruotų sprendimų, skirtų ekologiškam transportui ir išmaniam įkrovimui, teikėjui.

„Busnex“  priklauso pasaulinio lygio aviacijos įmonių grupei „Avia Solutions Group“, valdančiai beveik 100 biurų ir gamybos stočių visame pasaulyje. Grupė vienija daugiau nei 7 000 aukštos kvalifikacijos aviacijos specialistų, aptarnaujančių virš 2000 klientų Europoje, Azijoje, Šiaurės Amerikoje, Australijoje ir visame pasaulyje.

Šaltinis: pranešimas žiniasklaidai.