Elektromobilių baterijų proveržis: dvigubai didesnis nuotolis, įkrovimas per 5 minutes

Elektromobilių baterijų proveržis: dvigubai didesnis nuotolis, įkrovimas per 5 minutes

Elektromobilių baterijų proveržis: dvigubai didesnis nuotolis, įkrovimas per 5 minutes

Tyrimų, susijusių su elektrinių automobilių baterijų tobulinimu, skaičius, ko gero, yra aiškiausias indikatorius, rodantis koks didelis yra jų poreikis automobilių pasaulyje. Iš įvairių laboratorijų visame pasaulyje vis pasigirsta įvairių naujienų, o pati naujausia yra ir viena įspūdingiausių – tai anodo medžiaga, galinti padidinti baterijos veikimo diapazoną dvigubai, o kartu ir žymiai pagreitinti įkrovimo laiką.

Apie šią naują technologiją skelbia Korėjos mokslo ir technologijos instituto (KIST) Energijos kaupimo tyrimų centras. Centro mokslininkų komandai pavyko sukurti silicio

anodą, kuris pakeistų šiuo metu elektromobilių baterijose naudojamą grafitą, taip žymiai pagerindamas jų veikimą.

Silicis nėra nauja medžiaga akumuliatorių gamybos pramonei. Kaip skelbiama KIST pranešime, jis turi daug didesnę energijos kaupimo galią nei grafitas – dešimt kartų didesnę, tačiau yra daug mažiau stabilus nei grafitas. Tai reiškia, kad silicis, skirtingai nei grafitas, krovimo ir iškrovimo ciklų metu greitai plečiasi ir susitraukia, o tai paveikia akumuliatoriaus talpą ir sutrumpina akumuliatoriaus tarnavimo laiką.

KIST tyrėjai šią problemą išsprendė džiovindami medžiagą. Jie sumaišė silicį ir kukurūzų krakmolą su vandeniu ir tada pašildė mišinį, naudodami „paprastą terminį procesą, skirtą maistui gaminti“, taip užtvirtindami anglies – silicio mišinį. Junginys turi keturis kartus didesnę grafito anodų energijos kaupimo galią. Jo panaudojimas baterijose taip pat leidžia per penkias minutes įkrauti elektromobilio bateriją iki 80 procentų. Be visa ko, tai – dar ir ekologiška.

„Mums pavyko sukurti kompozicines anglies-silicio medžiagas, naudojant įprastas, kasdienes medžiagas ir paprastus maišymo ir šiluminius procesus be reaktorių“, – teigė pagrindinis tyrėjas Hun-Gi Jung. „Labai tikėtina, kad paprasti procesai, kuriuos mes pritaikėme bei puikias savybes turintys mišiniai, kuriuos sukūrėme, bus gaminami ir parduodami masiškai. Mišiniai galėtų būti naudojami ličio jonų baterijoms elektrinėse transporto priemonėse ir energijos kaupimo sistemose“.  Mokslininkai turi rimtą priežastį kalbėti taip optimistiškai. Nors naujovės perkėlimas iš laboratorijos į rinką ne visada pasiteisina, tačiau jeigu anglies ir silicio junginį, kurį sukūrė KIST tyrėjai, tikrai bus galima greitai įvesti į rinką, tai galėtų padaryti didžiulę teigiamą įtaką elektromobilių pramonei.

Tuo tarpu ličio jonų akumuliatorių evoliucija tęsiasi be ypatingų naujovių, tačiau su puikiais rezultatais. Neseniai atliktas „BloombergNEF“ tyrimas atskleidė, kad elektromobilių baterijų kainos sumažėjo nuo 1 000 JAV dolerių už kWh prieš dešimtmetį iki 156– 200 JAV dolerių už kWh. Tai vis dar nėra taip pigu kaip vidaus degimo variklius turintys automobiliai, tačiau kaina jau daug artimesnė pariteto tikslui, kuris yra 100 JAV dolerių už kWh. Energijos tankis taip pat gerėja, o tai reiškia, kad vienu įkrovimu nuvažiuojamas atstumas didėja. Štai pavyzdžiui, naujausias „Tesla“ automobilis „Model Y“, vienu įkrovimu nuvažiuoja iki 500 km.

Šaltinis: oilprice.com