Elektromobilių rinkai augant, Didžioji Britanija susiduria su baterijų atliekų iššūkiais

Elektromobilių rinkai augant, Didžioji Britanija susiduria su baterijų atliekų iššūkiais

Elektromobilių rinkai augant, Didžioji Britanija susiduria su baterijų atliekų iššūkiais

Kaip teigiama akademiniame tyrime, Didžioji Britanija susiduria su nauja atliekų krize, kilusia dėl „baterijų kalno“, kurį sukelia vis didesnis elektromobilių naudojimas.

Tyrėjai apskaičiavo, kad vien tik per 2017 metus parduotas milijonas elektromobilių vienetų, pasibaigus baterijų gyvavimo laikui per septynerius – dešimt metų, sudarys 250 000 metrinių tonų arba pusę milijono kubinių metrų neperdirbtų baterijų pakuočių atliekų. Tokio skaičiaus baterijų atliekų pakaktų užpildyti 67 olimpiniams baseinams.

Šiuo metu vienas milijonas automobilių sudaro tik 1,3 procento metinio pardavimo visame pasaulyje, tačiau manoma, kad kovojant su klimato kaita, elektromobiliai iki 2040 m. galėtų sudaryti daugiau nei pusę visų naujų automobilių pardavimo.

Tyrėjai teigia, kad sąvartynai nėra tinkamas pasirinkimas degioms ličio baterijoms, kurios į aplinką gali išleisti toksines chemines medžiagas, tokias kaip kobaltas, nikelis ir magnis.

Lesterio universiteto profesorius Andrew Abbottas ir šio straipsnio bendraautorius teigė, kad būtina rasti būdų, kaip perdirbti baterijas, kad būtų apsaugota aplinka, taip pat brangieji metalai ir medžiagos, kurias būtų galima pakartotinai panaudoti.

„Ieškodami būdų, kaip perdirbti elektromobilių akumuliatorius, ne tik išvengsime didžiulės naštos sąvartynams, bet ir padėsime užtikrinti būtiniausių medžiagų, tokių kaip kobaltas ir litis, tiekimą, kuris tikrai yra tvarios automobilių pramonės esminis elementas“, – sakė profesorius.

Vienas iš variantų galėtų būti akumuliatorių, kurie automobiliui yra nebe tokie galingi, panaudojimas mažiau reiklioms užduotims, pavyzdžiui, kaupti elektrą iš vėjo jėgainių ir saulės elektrinių.

Ataskaitoje taip pat teigiama, kad geresni akumuliatoriaus būklės įvertinimo būdai leistų lengviau įvertinti, ar juos galima naudoti pakartotinai, ar taisyti.

Tačiau svarbiausia bus plėtoti perdirbimo metodus, panašius į skirtus švino akumuliatoriams, kai 100 procentų medžiagų yra perdirbama.

Dr. Gavinas Harperis iš Birmingemo universiteto ir pagrindinis autorius, rašęs: „Šiose baterijose yra ne tik ličio, bet ir daugelio kitų vertingų metalų, tokių kaip kobaltas, nikelis ir manganas, ir yra galimybė pagerinti šiuo metu naudojamus perdirbimo procesus ir atkurti šiuos elementus pakartotiniam naudojimui “.

Tyrimai rodo, kad iki 2040 m. Jungtinei Karalystei reikės aštuonių gamyklų, kad būtų galima įveikti elektrinių automobilių antplūdį.

 

Šaltinis: Telegraph

Nuotr.: The New Economy