„Fiat“ pristato pirmąjį elektromobilį

„Fiat“ pristato pirmąjį elektromobilį

„Fiat“ pristato pirmąjį elektromobilį

Vienas populiariausių miesto automobilių gamintojų Europoje pristato naują „Fiat 500“ modelį – pirmąjį elektrinį šio prekės ženklo automobilį. Naujasis automobilio modelis laikui nepavaldų itališką stilių apjungs su naujausiomis technologijomis ir tvariais sprendimais. Balandžio 16 d. jis bus pristatytas ir Lietuvos „Fiat“ atstovybėse, skelbiama pranešime žiniasklaidai.

„Naujasis elektrinis „Fiat“ yra pažangus, ryškus ir kompaktiškas, o jame naudojame technologiniai sprendimai neabejotinai pradžiugins tvarius mobilumo sprendimus mėgstančius vairuotojus“, – sako oficialaus „Fiat“ atstovo Lietuvoje „Autobrava Motors“ marketingo ir pardavimų vadovas Arnoldas Ardzevičius.

Išskirtinis „Fiat 500“ turi 42 kWh talpos ličio jonų akumuliatorių, kuris leis nuvažiuoti 320 kilometrų, pagal WLTP ciklą. Taip pat ieškantys ekonomiško varianto, galės užsisakyti ACTION versiją su 23,8 kWh talpos baterija, kuri leis įveikti iki 190 kilometrų atstumą (pagal WLTP).

Naujasis modelis pasižymės ir trumpesniu įkrovos laiku – turės 85 kW greito įkrovimo sistemą. Užteks vos 5 minučių įkrovimo, kad automobilis galėtų nuvažiuoti 50 kilometrų. Specialistai skaičiuoja, kad tai yra optimalus atstumas kelionėms mieste. Tuo metu įkrauti elektromobilio bateriją iki 80 proc. užtruks kiek ilgiau nei pusvalandį – 35 minutes.

Naujojo „Fiat 500“ modelio galia siekia 87 kW, iki 100 km/val. greitį automobilis pasiekia per 9 sekundes, o iki 50 km/val. – per 3,1 sekundės.

Tobulas pasirinkimas miesto vairuotojui

Elektrinis „Fiat 500“ yra pirmasis automobilis savo segmente, turintis antro lygio autonominio vairavimo sistemą, leidžiančią saugiau vairuoti mieste ir už jo ribų. Priekinė kamera leidžia stebėti situaciją priešakyje, o išmani greičio palaikymo sistema (angl. Adaptive Cruise Control (iACC) automatiškai stabdo arba greitėja prisitaikydama prie kitų automobilių, dviratininkų ir pėsčiųjų. Automobilyje integruotas ir išlaikymo eismo juostoje asistentas (angl. Lane Centering), kuris palaiko automobilio trajektoriją eismo juostos viduryje, jei ji aiškiai pažymėta.

Kartu su naujausiomis technologijomis, automobilis išlaiko ir geriausias ankstesnių modelių savybes – lengvas ir elegantiškas dizaino linijas, primenančias pirmąjį „Fiat 500“ modelį. Automobilio vidus atspindi 1957-ųjų stilių – vairuotojus pasitinka gerai apgalvotas ir neperkrautas prietaisų skydelis bei iš perdirbto plastiko sukurta salono apdaila. Tokį automobilio dizainą jau spėjo pripažinti ir specialistai – tarptautiniuose „Red Dot Design Awards“ apdovanojimuose jis nominuotas geriausiu konceptiniu dizainu.

Jau renka apdovanojimus

Kaip ir anksčiau, naujajį „Fiat 500“ bus galima rinktis su hečbeko arba jau spėjusiu išpopuliarėti kabrioleto kėbulu. Geidžiamiausiu elektromobiliu Italijoje tapęs „Fiat 500“ kabrioletas buvo pastebėtas ir kaimyninėje Latvijoje bei žurnalo „What Car?“ išrinktas geriausiu metų kabrioletu ir mažu miesto automobiliu. Tai – pirmasis kartas, kai šioje kategorijoje geriausiu automobiliu yra išrinktas elektromobilis.

Kiek anksčiau elektrinis „Fiat 500“ dar buvo paskelbtas metų žaliuoju automobiliu Prancūzijos metų automobilio apdovanojimuose ir metų geriausiu mažu elektromobiliu Jungtinės Karalystės portalo „DrivingElectric“ apdovanojimuose.

Automobilį bus galima įsigyti oficialiose „Fiat“ atstovybėse Lietuvoje – Klaipėdoje, Šiauliuose, Kaune, Vilniuje, jo kaina prasidės nuo 24 990 eurų. Tiesa, automobilio kainą galima susimažinti pasinaudojus Vyriausybės siūloma 4000 eurų kompensacija naujo elektromobiliio įsigijimui – pritaikius ją, automobilis kainuotų nuo 20 990 eurų.

Šaltinis: bendrovės pranešimas spaudai, „Delfi“