„IONIQ 5“ jau Lietuvoje, taikosi tapti segmento lyderiu

„IONIQ 5“ jau Lietuvoje, taikosi tapti segmento lyderiu

Į pardavimo salonus Lietuvoje atvyko ilgai lauktas ir plačiai užsienio žiniasklaidoje apkalbėtas elektromobilis „IONIQ 5“. Didelio pasisekimo susilaukusi ankstesnė „Hyundai Ioniq“ karta savo įpėdiniui atidavė tik pavadinimą ir sukauptas žinias – savo išvaizda naujasis modelis visiškai kitoks ne tik nuo savo pirmtako, bet išsiskiria ir tarp visų kitų automobilių rinkoje. Tiesa, išsiskiria šis automobilis ne tik išvaizda – technologinės naujovės, sumontuotos čia, turėtų pradžiuginti net elektromobilių skeptikus, rašoma pranešime spaudai.

Taikosi tapti segmento lyderiu

Hečbeko formas išlaikęs, bet išaugęs iki SUV dydžio, šis modelis konkuruoja su tokiais elektromobiliais kaip „Volkswagen ID4“ ar „Tesla Model 3“. Naujasis „IONIQ 5“ siūlomas su 73 kWh talpos baterija bei dviem skirtingo galingumo motorais: galima rinktis 217 arba 305 AG turinčias versijas. Silpnesnė versija varoma galiniais, galingesnė – visais keturiais ratais. 305 arklio galias turinti versija iki 100 km/val gali įsibėgėti per 5,2 sekundės, o išmani keturių varančiųjų ratų sistema „HTRAC“ leidžia važiuoti ten, kur baigiasi kelias.

„IONIQ 5“ taip pat pasižymi ir vienomis geriausių rinkoje įkrovos bei nuvažiuojamo atstumo charakteristikomis. 800 voltų technologija leidžia itin greito krovimo stotelėse (220-350 kW) per 5 minutes įkrauti elektros net 111 kilometrų kelionei, o įkrauti bateriją nuo 10 iki 80 procentų užtruks maždaug 18 minučių. Kraunant 50 kW galingumo stotelėse per 5 minutes galima pasipildyti elektros rezervą 28 kilometrams, o nuo 10 iki 80 procentų įkrauti vos per valandą. Viena įkrova mišriu režimu „IONIQ 5“ leis nuvažiuoti 481 kilometrą, o važinėjant vien mieste – net iki 686 kilometrų. „Tesla Model 3“ viena įkrova nuvažiuoja kiek mažiau nei 500 km, o didžiausią nuvažiuojamą atstumą turinti „Volkswagen ID4“ versija – iki 520 kilometrų. Tiesa, pastarasis modelis neturi itin greito įkrovimo galimybės.

Modernusis „Hyundai“ elektromobilis išsiskiria ir dar viena, kituose modeliuose nesutinkama funkcija – galimybe įkrauti kitus elektros prietaisus ar net elektromobilius naudojant „Vehicle-to-load“ technologiją. Ši sistema gali tiekti net iki 3,6 kW galios ir naudojant įprastą rozetės kištuką galima įkrauti nuo fotoaparatų ar elektrinių paspirtukų iki kempingo įrangos. Viena rozetė sumontuota automobilio salone, kita, naudojant keitiklį, gali būti prijungta prie išorinio įkrovimo lizdo.

Ekologiški sprendimai ir didelė erdvė viduje

Naujasis korėjiečių gamintojo elektromobilis pagamintas ant specialiai elektrinėms transporto priemonėms sukurtos E-GMP platformos. Ši speciali platforma leidžia greičiau įkrauti, padidinti važiavimo atstumą, mėgautis didesne erdve viduje ir geresniu valdymu. Akumuliatoriaus padėtis ratų bazėje užtikrina idealų svorio paskirstymą tarp priekio ir galo ir žemą svorio centrą, kad būtų pagerintas valdymas.

Tiek priekyje, tiek gale sėdintys turės užtektinai vietos, nepriklausomai nuo ūgio, o atsilenkiančios sėdynės leidžia net ir patogiai išsitiesti poilsiui. Šeimos kelionėms puikiai pritaikytas elektromobilis pasižymi ir didele bagažinės talpa – 527 litrų erdvė gali būti praplečiama iki beveik 1600 litrų atlenkiant galines sėdynes. Maži daiktai gali būti laikomi ir po priekiniu gaubtu esančioje 57 litrų papildomoje bagažinėje.

„IONIQ 5“ plačiai naudojamos aplinkai nekenksmingos medžiagos, tokios kaip ekologiškai apdorota oda ir perdirbti siūlai. Pavyzdžiui, iš cukranendrių išgaunamos žaliavos naudojamos lubų dangai, kilimų ir sėdynių užvalkalams. Naujoviškas natūralių medžiagų naudojimas yra dar vienas indėlis į tvarumą automobilių gamybos procesuose, o tai yra dar vienas žingsnis siekiant kurti kuo mažiau nuo naftos produktų priklausomus automobilius. Kiekviename modelyje yra panaudota 730 g cukranendrių ir sumaišytų kukurūzų, 294 g vilnos, 200 g sėmenų aliejaus ir iki 32 perdirbtų PET butelių.

Išsiskiriantis iš minios

Bene labiausiai pastebima šio automobilio naujovė – išorės dizainas. „Hyundai“ dizaineriai kartu su inžinieriais nepabijojo nestandartinių sprendimų ir pasauliui pristatė dar nematytų linijų modelį, kurio dizainas sukurtas pasisėmus įkvėpimo iš anksčiau pristatyto „Concept 45 EV“ koncepcinio modelio. Simetriškų linijų ir minimalistinio dizaino kėbulą papildo šimtai atskirų LED pikselių, sukuriančių futuristinio stiliaus priekinius ir galinius žibintus.

Tiesa, toks dizainas buvo kurtas ne atsitiktinai, o daugelis sprendimų čia padeda siekti didesnio efektyvumo. Į priekinį buferį integruota aktyvi oro sklendė pagerina energijos vartojimo efektyvumą kai yra uždaryta, o prireikus daugiau aušinimo sklendė atsidaro. Įleistos durų rankenėlės taip pat pasitarnauja tiek automobilio dizainui, tiek siekiant geresnės aerodinamikos.

Papildomai galima užsisakyti ir saulės energijos stogą, kuris kaupia energiją ir perduoda ją į akumuliatorių. Tai neleidžia 12 V akumuliatoriui išsekti, o įkraunant aukštos įtampos akumuliatorių prailginamas važiavimo atstumas. Akumuliatoriaus įkrovą ir stogo saulės energijos srautą galima patikrinti realiu laiku integruotame ekrane salone.

„IONIQ 5“ kaina prasideda nuo 49.990 eurų, o valstybės parama naujam elektromobiliui siekia net 5000 eurų. Išbandyti šį modelį galima „Fakto Auto“ salone Vilniuje, Laisvės pr. 3A.