Kaip agresyvios subsidijos pirkėjams didina elektromobilių pardavimą Vokietijoje
Didžiausia Europos rinka Vokietija pagal elektromobilių pardavimą aplenkė JAV Kalifornijos valstiją ir tai yra gera žinia ne tik JAV elektromobilių gamintojai „Tesla“, netoli Berlyno statančiai naują gamyklą „Tesla Gigafactory“, bet ir vietos automobilių gamintojams.
Remiantis naujausia Berlyne veikiančios kompanijos „Schmidt Automotive Research“ ataskaita, per devynis šių metų mėnesius Vokietijoje buvo užregistruota 98 370 baterijomis varomų elektromobilių, palyginti su 73 166 elektromobiliais Kalifornijoje, kurioje augimas šiemet sulėtėjo.
Augimą Vokietijoje paskatino agresyvios subsidijos, siekiančios iki 9 000 eurų vienai tik baterija varomai transporto priemonei. Tiesa, kol kas Norvegija vis dar karaliauja Europoje kaip šalis pagal vienam gyventojui tenkantį elektromobilių skaičių.
Tai, kad Vokietijai pagal elektromobilių pardavimą šiemet pavyko aplenkti Kaliforniją, yra gera žinia ne tik Elono Musko vadovaujamai elektromobilių gamintojai „Tesla“, bet ir vietos automobilių gamintojams „Volkswagen“, „Daimler“ ir „BMW“, siekiantiems pasivyti „Tesla“. Šie trys Vokietijos gamintojai, kadaise buvę pasaulio automobilių inovacijų lyderiai, dabar vertinami mažiau nei perpus nei jų konkurentė iš JAV, šalia Berlyno statanti naują gamyklą „Tesla Gigafactory“.
Numatoma, kad „Tesla“ gamykla netoli Berlyno bus atidaryta 2021 metais, joje per metus bus galima pagaminti 0,5 mln. elektromobilių ir tai viršys bendrovės pardavimą pernai.
Siekiant sumažinti transporto priemonių taršos įtaką klimato kaitai, Europa imasi precedento neturinčių žingsnių atsisakydama benzininių ir dyzelinių automobilių. Europos Komisija tikisi, kad iki 2030 metų regiono keliuose bus 30 mln. elektromobilių ir šį agresyvų tikslą tikimasi pasiekti taikant dar griežtesnes taisyklės dėl išmetamųjų teršalų.
Vokietija praėjusį mėnesį pareiškė pratęsianti subsidijas elektromobilių pirkimui iki 2025 metų, taip pat išplėsianti įkrovimo stotelių tinklą šalyje ir palengvinsianti mokėjimą už baterijos papildymą. Jungtinės Karalystės ministras pirmininkas Borisas Johnsonas nuo 2030 metų uždraudė parduoti automobilius, kuriuose nėra kištuko (nebus galima įkrauti iš elektros tinklo).
Kalifornijos gubernatorius Gavinas Newsomas šių metų rugsėjį pareiškė, kad valstija, kovodama su klimato kaita, iki 2035 metų atsisakys naujų benzinu varomų automobilių pardavimo.
Šaltinis: „Bloomberg“, www.elv.lt