Naujas puslapis „Toyota“ hibridinių automobilių istorijoje: „Prius Plug-in Hybrid“

Naujas puslapis „Toyota“ hibridinių automobilių istorijoje: „Prius Plug-in Hybrid“

Naujas puslapis „Toyota“ hibridinių automobilių istorijoje: „Prius Plug-in Hybrid“

Penktos kartos „Toyota Prius“ pradeda naują skyrių technologijų inovacijų istorijoje. Nuo pat pirmojo pasirodymo 1997 m. „Prius“ padarė didžiulę įtaką tiek „Toyota“ koncernui, tiek visam pasauliui ir įtvirtino savo, kaip automobilių ikonos, įvaizdį. Naujosios kartos modelis, kuris Europoje bus parduodamas tik „Plug-in Hybrid“ modifikacijos, žengia tvirtą žingsnį šioje inovacijų kelionėje, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Toyota“ yra įsipareigojusi tapti klimatui neutralia bendrove ir iš tinklo įkraunamas „Prius“ sustiprina įvairių gamintojo technologijų gamą, kurioje taip pat yra visiškai elektriniai (angl. battery electric vehicle – BEV) bei vandenilio kuro elementais (angl. fuel cell electric vehicle – FCEV) varomi modeliai.

„Prius“ visada įkvėpdavo naujų modelių ateitį, o naujoji karta pratęsia novatorišką dvasią. Joje pristatoma naujos kartos „Plug-in Hybrid“ sistema su didesnės talpos baterija, pasiekianti geresnį našumą bei užtikrinanti itin žemas anglies dioksido emisijas – pagal WLTP standartą, šios siekia vos 19 g/km (duomenys dar nepatvirtinti). Tai – mažiausia emisija „Prius“ istorijoje.

Visa tai paverčia „Prius“ automobiliu su dvigubu DNR: elektra nuvažiuojamas atstumas yra pakankamas daugeliui kasdienių kelionių, o itin efektyvi hibridinė sistema užtikrina laisvę ilgose išvykose.

Bet kokia kelionė, nepriklausomai nuo jos ilgio, bus maloni dėl galingesnių elektrinio ir benzininio dviejų litrų variklio. Bendra hibridinės sistemos galia – 223 AG (164 kW).

Išskirtinis „Prius“ stilius žengia į naują, dinamiškesnį lygį – penktos kartos modelis išsiskiria kupė būdingu siluetu. Automobilyje naudojama antros kartos „Toyota New Global Architecture“ (TNGC) architektūros GA-C platforma, leidusi sumažinti bendrą masę bei padidinti kėbulo standumą, o tai užtikrina dar geresnę vairavimo patirtį.

Važiavimo našumas

Naujoji penktos kartos hibridinė sistema yra galingesnė ir efektyvesnė. 2 l benzininis variklis pasiekia 152 AG (112 kW), o naujasis elektrinis – 163 AG (120 kW). Bendra hibridinės sistemos galia – 223 AG (164 kW), o tai yra gerokai daugiau nei ankstesnės kartos „Prius Plug-in Hybrid“ modelio, kurio sistema pasiekia 122 AG (90 kW).

Kuriant automobilį, inžinierių tikslas buvo užtikrinti galimybę daugelį kasdienių kelionių įveikti naudojant elektrinį važiavimo režimą. Į „Plug-in“ modelį sumontuota 13,6 kWh talpos baterija, leidžianti įveikti iki 69 kilometrų atstumą pagal WLTP standartą (duomenys dar nepatvirtinti). Naujose celėse padidintas energijos tankis, tad baterija yra kompaktiška ir sumontuota po galine keleivių sėdyne – taip pavyko pasiekti žemesnį masės centrą.

Išskirtinis saugumas su „T-Mate“

„Prius Plug-in“ našumas, efektyvumas bei estetika pranoksta lūkesčius, tačiau svarbiausia, kuriant naująjį modelį, buvo jo saugumas. „Toyota T-Mate“ saugumo sistemų pakete sumontuota plati gama pavojų aptikimo bei aktyvių saugumo funkcijų, o naujoji saugumo sistema „Toyota Safety Sense“ (TSS) gali būti patogiai atnaujinta belaidžiu būdu.

Patobulintas priekinės kameros jutiklis turi platesnį matymo diapazoną tiek į tolį, tiek vertikaliai. Tai leidžia aptikti kliūtis dukart didesniu atstumu bei fiksuoti daugiau potencialių pavojų – sistema gali identifikuoti motociklus bei šalia kelio esančius objektus. „Pre-Collision System“, „Lane Trace Assist“ bei „Front Cross Traffic Alert“ sistemų efektyvesnį veikimą dabar užtikrina ir priekinių šoninių radarų jutikliai.

Dėl didesnio kiekio ir efektyviau veikiančių jutiklių „Prie-Collision System“ gali įspėti apie motociklus bei priešinga kryptimi važiuojančias transporto priemones, taip pat padidintas susidūrimo išvengimo su kitais automobiliais bei pėsčiaisiais efektyvumas: sistema dabar aptinka kelią kertančius pėsčiuosius net atliekant posūkį.

„Proactive Driving Assist“ kartu su „Obstacle Anticipation Assist“ identifikuoja pavojus ir, jei vairuotojas nesiima aktyvių veiksmų, kad išvengtų eismo įvykio, gali autonomiškai stabdyti bei pakoreguoti važiavimo trajektoriją. „Deceleration Assist“ palengva sumažina automobilio greitį atleidus akseleratorių priklausomai nuo vietos, prie kurios artėja automobilis – ar tai būtų posūkis, ar lėtesnis eismas. „Steering Assist“ reguliuoja vairo stiprintuvo veikimą priklausomai nuo artėjančių kelio vingių.

Penktos kartos „Prius Plug-in“ Europoje bus pristatytas 2023 m. viduryje.

Nuotrauka – pranešimo autorių.