Naujų automobilių išmetamo CO2 kiekis pernai staigiai sumažėjo
Praėjusiais metais vienas iš devynių naujų automobilių, parduotų Europoje, buvo elektrinė arba hibridinė transporto priemonė. Mažai taršių automobilių pardavimas išaugo, nors COVID-19 pandemija paveikė bendrą automobilių pardavimą, šią savaitę pranešė Europos aplinkos agentūra (EAA), rašo naujienų agentūra „Reuters“.
Dėl padidėjusio elektromobilių pardavimo 2020 metais Europoje parduotų naujų automobilių anglies dioksido (CO2) emisija vidutiniškai sumažėjo 12 %, palyginti su 2019 metais, ir tai pakeitė tendenciją, pagal kurią toks išmetamų teršalų kiekis didėjo trejus metus iš eilės. Ir tai buvo didžiausias metinis šių išmetamųjų teršalų sumažėjimas nuo tada, kai 2010 metais ES įvedė CO2 standartus automobiliams.
Preliminariais duomenimis, 11 % iš 11,6 mln. naujų automobilių, praėjusiais metais įregistruotų Europos Sąjungoje, Islandijoje, Norvegijoje ir Didžiojoje Britanijoje, buvo visiškai elektrinės arba įkraunamos hibridinės elektrinės transporto priemonės. Šių naujų transporto priemonių pardavimo rinkos dalis, palyginti su 3,5 % rinkos dalimi 2019 metais, išaugo trigubai.
Griežtesni CO2 reikalavimai automobilių gamintojams įsigaliojo praėjusiais metais. Tai privertė automobilių gamintojus mažinti išmetamų teršalų kiekį parduodant daugiau mažai teršiančių transporto priemonių, pirkti taršos leidimus iš kitų automobilių gamintojų ar išvengti baudų. EAA nepatvirtino, kurie automobilių gamintojai pasiekė savo tikslus.
Šalys, įskaitant Prancūziją ir Vokietiją, pernai į COVID-19 ekonomikos atkūrimo paketus įtraukė ir subsidijas elektrinėms transporto priemonėms.
Nors bendras naujų automobilių pardavimas sumažėjo, 2020 metais elektra varomų ir įkraunamų hibridinių automobilių pardavimas Europoje padidėjo iki daugiau nei 1 milijono.
Kampanijos grupės „Transportas ir aplinka“ atstovų teigimu, duomenys parodė, kad tikslai dėl išmetamų teršalų kiekio yra veiksmingi, tačiau paragino Briuselį pasiūlyti CO2 standartus, kurie uždraustų naujų benzininių ir dyzelinių automobilių pardavimą iki 2035 metų. ES numato dar liepą paskelbti klimato politikos paketą. Tačiau ES pareigūnai teigė, kad politikos formuotojai dar nepatvirtino, kokius konkrečius tikslus dėl automobilių CO2 Europos Komisija pasiūlys.
Vidutiniškai automobilis tarnauja 10–15 metų, todėl, anot šios kampanijos dalyvių, parduodant naujas teršiančias transporto priemones po 2035 metų, būtų sužlugdytas ES tikslas tapti nulinės emisijos regionu iki 2050 metų.
Vidutinis Europoje registruotų naujų automobilių išmetamų teršalų kiekis 2020 metais sudarė 107,8 gramo CO2 vienam kilometrui, arba 14,5 gramo mažiau nei 2019-aisiais.
Šaltinis: „Reuters“, elv.lt