Ne visi automobilių gamintojai pasiryžę iki 2040-ųjų atsisakyti iškastinį kurą naudojančių transporto priemonių
Ne visi automobilių gamintojai įsipareigoja iki 2040 metų palaipsniui atsisakyti iškastinį kurą naudojančių transporto priemonių, siekiant sumažinti anglies dvideginio išmetimą ir pažaboti visuotinį atšilimą.
Du didžiausi pasaulio automobilių gamintojai „Toyota“ ir „Volkswagen“, kaip ir didžiosios automobilių rinkos Kinija, JAV ir Vokietija buvo tarp tų, kurie neprisiėmė įsipareigojimų klimato kaitos konferencijoje COP26, vykstančioje Škotjos mieste Glazge, rašo „Reuters“. Tarp prisiėmusiųjų įsipareigojimą taip pat nebuvo automobilių gamintojų „Stellantis“, „Honda“, „Nissan“, BMW ir „Hyundai“. Tačiau iki 2040-ųjų atsisakyti iškastinį kurą naudojančių transporto priemonių yra pasiryžę tokie automobilių gamintojai, kaip „Volvo“, „Ford“, „General Motors“, Mercedes-Benz“, BYD, „Jaguar Land Rover“.
„Volvo“ jau įsipareigojo iki 2030 metų pereiti tik prie elektrinio transporto. „Jaguar“ prekės ženklas taps visiškai elektrinis nuo 2025-ųjų. „Ford“ teigė, kad iki 2030 metų lengvųjų automobilių parkas Europoje bus visiškai elektrinis. „Mercedes“ teigimu, jis bus pasiruošęs jau šio dešimtmečio pabaigoje tapti visiškai elektrinių transporto priemonių gamintoju, kur rinkos sąlygos leidžia.
Tačiau „Volkswagen“ grupės vadovas Herbertas Diessas teigė, kad siūlomas vidaus degimo varikliu varomų automobilių laipsniškas atsisakymas iki 2040 metų yra neįmanomas.
„Mums reikia žaliavų, naujų kasyklų, žiedinės ekonomikos. Baterijų talpa ir atsinaujinančios energijos tinklų kūrimas visoje Europoje bus kliūtis”, – Vokietijos žiniasklaidai sakė H. Diessas.
„Volkswagen“ prekės ženklas iki šiol įsipareigojo nuo 2035 metų Europoje gaminti tik visiškai elektrines transporto priemones, o CO2 neutralų automobilių parką visame pasaulyje turėti iki 2050-ųjų.
Tarptautinės energetikos agentūros duomenimis, automobiliai, sunkvežimiai, laivai, autobusai ir lėktuvai sudaro apie ketvirtadalį viso pasaulio anglies dvideginio išmetimo, kurio didžiąją dalį sudaro kelių transporto priemonės.
Anot naujienų agentūros, akivaizdus Vokietijos, Kinijos (didžiausios pasaulyje automobilių rinkos) ir JAV (didžiausios pasaulio ekonomikos ir antros pagal dydį automobilių rinkos) nenoras prisijungti prie pažado kelia klausimų dėl veiksmingumo mažinant poveikį klimato kaitai.
Vasarą Europos Komisija pasiūlė iki 2035 metų uždrausti iškastinį kurą naudojančias transporto priemones kartu įsipareigojant sukurti įkrovimo infrastruktūrą, kurios reikalavo automobilių gamintojai.
Šaltinis: „Reuters“, elv.lt