„Toyota“ didina investicijas į elektromobilius ir pristatė kelias dešimtis koncepcinių transporto priemonių

„Toyota“ didina investicijas į elektromobilius ir pristatė kelias dešimtis koncepcinių transporto priemonių

Japonijos automobilių gamintojas „Toyota“ šią savaitę paskelbė spartinantis elektromobilių gamybos planus. Iki 2030 metų planuojama išleisti 30 akumuliatorinių elektromobilių modelių – dukart daugiau nei buvo planuota pasiūlyti rinkai iki 2025-ųjų. Skelbiama, kad elektromobiliai bus skirti ir komercinio transporto segmentui. Be to, gamintojas žada iki 2030-ųjų visame pasaulyje parduoti 3,5 mln. elektromobilių, o iki 2035 metų paversti „Lexus“ tik elektromobiliams skirtu prekės ženklu.

Bendrovė teigė didinti investicijas į baterija varomas transporto priemones iki 2 trilijonų jenų (17,6 mlrd. USD), kai anksčiau tam buvo numatyta skirti 1,5 trilijono jenų (13,6 mlrd. USD).

Nors „Toyota“ yra hibdridinių transporto priemonių pionierė, vėliau daugiau dėmesio skyrė transporto priemonėms su alternatyviomis jėgos pavaromis, tikėdamasi, kad jos gali būti labai populiarios. Tačiau dėl tokio sprendimo Japonijos automobilių gamintojas gerokai atsiliko nuo savo konkurentų, kaip „Nissan“, „General Motors“ ar „Volkswagen“, parduodančių elektrines transporto priemones. „Toyota“ dar neišleido ilgą nuotolį galinčio nuvažiuoti elektromobilio.

Maža to, aukščiausi „Toyota“ vadovai dažnai laikė elektromobilių tendenciją „perdėta“ iš dalies dėl išmetamų teršalų, susijusių su elektrinėmis. Tačiau dabar Japonijos automobilių gamintojas sako, kad turi sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį išleisdamas daugiau elektromobilių.

„Manau, kad pasiekti anglies dioksido neutralumą reiškia suvokti pasaulį, kuriame visi žmonės, gyvenantys šioje planetoje, ir toliau gyvena laimingai, – sakė Japonijos automobilių gamintojo milijardierius generalinis direktorius Akio Toyoda. – Norime padėti realizuoti tokį pasaulį. Tai buvo ir bus „Toyota“ noras ir mūsų, kaip pasaulinės bendrovės, misija. Norėdami tai padaryti, turime kuo greičiau sumažinti išmetamo CO2 kiekį.“

„Toyota“ gruodžio 15 dieną pristatė ir kelias dešimtis koncepcinių transporto priemonių, įskaitant sedanus, sportinius automobilius, krosoverius, visureigius, pikapus ir net porą „dėžinių“ maršrutinių autobusų (angl. boxy shuttles). Bendrovė neatskleidė daugiau detalių apie kiekvieną transporto priemonę, tačiau atkreipė dėmesį į tai, kad planuojamo „Lexus“ sportinio automobilio maksimalus nuotolis būtų 700 kilometrų ir jis galės įsibėgėti nuo nulio iki 96,56 kilometrų per mažiau nei dvi sekundes.

„Toyota“ ilgo nuotolio elektromobilio, kompaktiško visureigio BZ4X, išankstinė prekyba Baltijos šalyse prasidės 2022-ųjų pirmąjį pusmetį, o pirmieji automobiliai pasieks kitų metų pabaigoje.

Šaltinis: www.theverge.com, www.elv.lt

Nuotraukos: „Toyota“