Koronavirusas stabdo ir elektromobilių rinką

Koronavirusas stabdo ir elektromobilių rinką

Koronavirusas stabdo ir elektromobilių rinką

Iki šiol nuo koronaviruso mirė daugiau nei 3000 žmonių. Ir mes vis dar nežinome, kaip smarkiai jis mus dar paveiks. Tuo pačiu virusas daro ir nenumatytą poveikį naujoms technologijoms, priklausomoms nuo pasaulinės tiekimo grandinės. Elektromobiliai – vieni iš jų.

Transporto priemonių pardavimas Kinijoje, didžiausioje pasaulyje elektrinio transporto rinkoje, vasarį smuko. Pirminiais Kinijos keleivinių automobilių asociacijos duomenimis, mažmeninės prekybos keleivinių automobilių pardavimas sumažėjo 80 proc.

Anot „Reuters“, elektrinių transporto priemonių gamintojo BYD pardavimas per metus sumažėjo 79,5 proc. Vasario mėnesį valstybinės „BAIC grupės“ elektrinio dalinio „BAIC BluePark“ pardavimas, palyginti su ankstesniais metais, sumažėjo 65,1 proc. Praėjusį mėnesį „Volkswagen“ elektrinio transporto partnerio JAC pardavimas sumažėjo 63,4 proc.

Tuo tarpu netikrumas dėl koronaviruso nulėmė naftos kainų kritimą. Kritimas yra pats staigiausias nuo 1991 m. Persijos įlankos karo laikų. Pigesnė nafta ir mažiau brangus kuras degalinėse paprastai reiškia susidomėjimo elektrinėmis transporto priemonėmis mažėjimą. Analitikai nurodo, kad mažesnės naftos kainos neabejotinai yra veiksnys paskatinęs „Tesla“ akcijų kritimą šią savaitę.

Pandemija taip pat privertė laikinai uždaryti naują „Tesla“ Šanchajaus automobilių gamyklą ir parduotuves visoje šalyje.

Viruso plitimas sutapo su 2020 m. pavasario automobilių parodos sezonu, kuriame būtų buvę palaikomi naujos kartos elektromobiliai. „Fiat“ nepaisė baimės praėjusią savaitę parodyti naująjį „500e“ Milane, prieš pat visai šaliai paskelbiant nacionalinę ekstremalią situaciją. Tačiau kiti automobilių gamintojai perėjo prie internetinių pristatymų.

Daugelis renginių atšaukiami. „General Motors“ (GM) paskelbė, kad atšaukia planuojamą kito mėnesio elektrino „Cadillac Lyriq“ pristatymą. GM atstovas elektroniniame laiške rašė:

„Dėl atsargumo priėmėme sunkų sprendimą atšaukti „Cadillac Lryiq“ parodą Los Andžele, Kalifornijoje, balandžio 2 d. Šiuo metu vertiname ateities planus ir netrukus pateiksime daugiau informacijos.“

Koronaviruso poveikis padidina bėdas, kurias sukelia D.Trumpo administracijos tarifai Kinijos prekėms, įskaitant 25 proc. tarifą elektriniams dviračiams, elektriniams motociklams, elektriniams motoroleriams ir riedlentėms. Praėjusią savaitę spaudimas paskatino „Boosted Boards“, pirmaujančią elektrinių riedlenčių gamintoją, atleisti daugumą darbuotojų.

Reikšmingiausias poveikis galėjo būti jaučiamas elektrinio transporto tiekimo grandinėje. Daugelis automobilių gamintojų jau susiduria su elektromobilių akumuliatorių atsargų trūkumu. Kinija yra pagrindinė pasaulinė kobalto, šiuo metu esminio elektromobilių baterijų sudedamosios dalies, rafinavimo lyderė. Ilgalaikis poveikis kobalto perdirbimo įmonėms gali turėti įtakos elektromobilių kainoms.

Didžiąją pasaulio ličio dalį sudaro Kinija. Dėl koronaviruso Kinijos ličio gamintojas „Ganfeng Lithium“, tiekiantis litį auto-gamintojams „Tesla“ ir „Volkswagen“, padidino kainas, nors ir mažiau nei 10%.

Šaltinis ir nuotr.: Electrek.co