BMW atskleidė elektrinio visureigio „BMW iX“ pirmąsias versijas ir „BMW i4“ savybes

BMW atskleidė elektrinio visureigio „BMW iX“ pirmąsias versijas ir „BMW i4“ savybes

Pernai rudenį pristatęs naujos kartos BMW elektrinių visureigių koncepcinį modelį „iX“, šiandien Vokietijos automobilių koncernas atskleidė ir pirmąsias jo versijas. Iki šių metų pabaigos debiutuos du „iX“ modeliai – „BMW iX xDrive50“ ir „BMW iX xDrive40“. Šie modeliai bus draugiški aplinkai ne tik dėl to, jog yra varomi vien elektra, bet ir dėl tvaresnės gamybos ir tiekimo grandinės. Koncernas paskelbė daugiau detalių ir apie keturių durų elektrinį sedaną „BMW i4“. 

„BMW iX“ žymi naują svarbų etapą. Šio modelio dizaino ir technologinių sprendimų pagrindu bus kuriami ateities BMW automobiliai. Naujieji modeliai suderina tvarias keliones be jokių emisijų su BMW būdingu išskirtiniu dizainu, prabanga ir dinamiškumu, teikiančiu didelį vairavimo džiaugsmą. Neabejojame šio modelio sėkme, nes dar pernai, pristačius jo koncepcinę versiją, net nežinant tikslių modelio techninių parametrų ir kainų, sulaukėme pirmųjų rezervacijų Lietuvoje“, – sakė BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.

Elektros varikliai – dinamiški ir tvaresni

BMW inžinieriai „iX“ modeliams sukūrė naujos kartos elektros variklius, kuriuose išvengta retųjų žemės elementų naudojimo. Elektros variklyje rotoriui impulsą suteikia ne magnetai, o elektros srovė. Tad išvengiama retųjų elementų, reikalingų magnetų gamybai, naudojimo ir prieinamumo. Be to, šis sprendimas leido BMW inžinieriams padidinti ir variklio dinamiškumą, nes tiksliai kontroliuojami elektros impulsai leidžia spustelėjus akseleratorių iškart pasiekti maksimalų sukimo momentą ir išlaikyti jį plačiame sūkių dažnių diapazone.

Naujieji „BMW iX“ modeliai turi du elektros variklius – ant priekinės ir galinės ašių. „BMW iX xDrive50“ modelyje sumontuoti agregatai išvysto bendrą net 370 kW/500 AG galią, o automobilis nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 5 sekundes. „BMW iX xDrive40“ modelio varikliai turi bendrą 240 kW/300 AG galią, o 100 km/val. greitį išvysto per 6 sekundes.

Viena įkrova – 600 km kelionė

Siekdami užtikrinti variklių efektyvumą, naujuosiuose modeliuose inžinieriai glaudžiai apjungė elektros varikliu, pavarų dėžės ir galios elektronikos sistemas. Prie to pridėjus puikias aerodinamines savybes ir lengvą kėbulo konstrukciją, „BMW iX“ tampa vienu efektyviausių automobilių savo segmente. „BMW iX xDrive50“ 100 km sunaudoja iki 21 kWh energijos, o „BMW iX xDrive40“ – mažiau nei 20 kWh, vertinant pagal WTPL standartą.

Abiejuose naujuose modeliuose BMW montuoja penktos kartos ličio-jonų baterijas, kurios pasižymi 20 proc. didesniu energijos tankiu. „BMW iX xDrive50“ modelyje montuojama virš 100 kWh talpos baterija, kuri leis automobiliu viena įkrova įveikti 600 km atstumą (pagal WTPL). O „BMW iX xDrive40“ turės 70 kWh talpos bateriją ir su pilnai įkrauta baterija nuvažiuos daugiau nei 400 km (pagal WTPL).

„BMW iX“ montuojamos baterijos leis greičiau pasipildyti energijos. „BMW iX xDrive50“ versijoje integruota 200 kW galios baterija, o „BMW iX xDrive40“ – 150 kW galios baterija. Tai reiškia, kad per 10 minučių automobilių bateriją bus galima įkrauti atitinkamai 120 ir 90 km nuotolio kelionei. Abiejų modelių baterijas nuo 0 iki 80 proc. energija galima užpildyti per 40 minučių.

Technologijos autonominio vairavimo funkcijoms

Į „BMW iX“ modelius bus diegiami technologiniai sprendimai, kurie įgalins autonominio vairavimo ir skaitmenines paslaugas. Čia montuojami kompiuteriai, kurie sugeba apdoroti iki 20 kartų daugiau duomenų nei ankstesni modeliai, tad jie gali greitai „suvirškinti“ informaciją iš dukart daugiau įvairių jutiklių.

„BMW iX“ taip pat palaiko 5G ryšio technologiją ir jam inžinieriai suteiks daugiau autonominio vairavimo bei parkavimo funkcijų.

Tvaresnė gamyba

„BMW iX“ automobilių pirkėjai galės džiaugtis ne tik visiškai „žaliomis“ kelionėmis, į aplinką neišskiriant CO2 emisijų, bet ir tuo, kad modeliai pagaminti tvaresniu būdu. BMW gamybos tvarumui skiria didelį dėmesį – nuo pat žaliavų išgavimo ir naudojimo, iki aplinkai draugiškesnio gamybos proceso ir žiedinės ekonomikos principų pritaikymo.

Pavyzdžiui, baterijoms reikalingą kobaltą ir litį koncernas perka iš griežtai kontroliuojamų šaltinių Australijoje ir Maroke, o baterijų gamybai naudojama energija iš atsinaujinančių šaltinių. Nuo šių metų vasario perkamas aliuminis taip pat gaminamas naudojant žaliąją energiją.

Apskritai, „BMW iX“ naudojama didelė dalis perdirbto aliuminio ir plastiko, o interjero apdailoje naudojamos sertifikuotos ar perdirbtos medžiagos. Pavyzdžiui, grindų dangai ir kilimėliams yra perpanaudojami nebereikalingi žvejybos tinklai.

Oficiali BMW atstovė Lietuvoje bendrovė „Krasta Auto“ skelbia, kad mūsų šalyje „BMW iX xDrive50“ ir „BMW iX xDrive40“ pasirodys kaip ir daugelyje Europos šalių – šių metų pabaigoje. „BMW iX xDrive50“ kaina prasidės nuo 97 890 Eur, o „BMW iX xDrive40“ – nuo 81 890 eurų.

„BMW i4“ debiutuos šiais metais

Kartu šiandien Vokietijos automobilių koncernas paskelbė daugiau detalių ir apie laukiantį keturių durų „Gran Coupe“ sedano debiutą. Šis modelis taip pat turėtų pasirodyti 2021 metais, taip pat ir jo M Performance“ versija. Koncernas žada, kad šis modelis išsiskirs savo segmente vertinant pagal sportiškumą, komfortą ir tvarumo kriterijus.

Priklausomai nuo modelių versijos, „BMW i4“ su pilnai įkrauta baterija galės įveikti iki 590 km atstumą (pagal WTPL). O modelyje montuojami elektros varikliai išvystys iki 390 kW / 530 AG galią bei nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgės per 4 sekundes.

Dar daugiau detalių apie „i4“ BMW žada pateikti per artimiausias savaites. 

Daugiau nuotraukų: BMW iX, BMW i4

Šaltinis: bendrovės pranešimas spaudai