Elektromobilių ateitis: kaip greitai jie perims mūsų kelius?
Elektromobilių ateitis
Remiantis prasčiausiais pramonės vertinimais, iki 2040 m. tik 1 proc. pasaulyje parduotų transporto priemonių bus elektrinės. Aukščiausiais vertinimais, pramonės analitikai tvirtina, kad 50 proc. 2040 m. parduodamų automobilių bus elektriniai.
Šie skaičiai tėra informacija pagrįsti spėjimai. Vis dėlto istorija yra geriausias mokytojas.
Pavyzdžiui, perėjimas nuo arklių prie automobilių transportavimui įvyko vos per keletą metų.
Tas pats ir su išmaniaisiais telefonais. 2007 m. Apple iPhone pradėjo radikalų perėjimą prie išmaniųjų telefonų, palikdami ne išmanių telefonų gigantus, tokius kaip Nokia, užnugaryje ir be šansų pasivyti.
Taigi, ar automobiliams galėtų nutikti taip pat kaip ir garo ar dyzelio varikliais varomiems traukiniams, kuriuos dabar sėkmingai pakeičia elektriniai traukiniai?
Toliau pateikiamos priežastys, dėl kurių yra tikėtina, kad elektrinio transporto persvarą kelyje išvysime anksčiau nei vėliau:
1. Kuro efektyvumas, mažos priežiūros išlaidos.
Elektra yra efektyviausias transporto kuras, todėl mes ir turime elektrinius traukinius, metro.Elektra taip pat yra švariausias kuras, jei tik gaminamas ne iš iškastinio kuro.
2. Baterijos revoliucija
Maždaug per pastaruosius 30 metų, be dirbtinio intelekto, jokia kita technologija nesulaukė tiek universitetų tyrėjų dėmesio, kiek elektrinis transportas. Šios dvi technologijos sustiprina viena kitą. O baterijų technologijos nuolatos tobulėja taip didindamos vienu įkrovimu elektromobiliu galimą nuvažiuoti atstumą.
3. Technologijos atneša naujoves, o nusprendžia – rinka
Kai kurios šalys elektromobilius prisijaukina greičiau nei kitos. Vyriausybės politika taip pat vaidina svarbų vaidmenį. Kai kuriose šalyse persėsti prie elektromobilio vilioja gausios valstybės dotacijos šiam įsigyti., taip pat svarbus ir išvystytas įkrovimo stotelių tinklas. Norvegija yra vienas iš pavyzdžių, kai rinka diktuoja elektromobilių populiarumą. Elektromobiliai Norvegijoje sudarė 29,1 proc. rinkos 2016 m., 39,2 proc. – 2017 m. ir 49,1 proc. – 2018 m.
4. Savarankiško vairavimo technologija
Kartu sudėjus dirbtinį intelektą ir automobilio gebėjimą mokytis – gaunasi savarankiško vairavimo sistema. Tokią sistemą išvysčius ir įdiegus į naujausius elektromobilius, ji bus naudojama visuotinai ir tai iš esmės pakeis iki šiol egzistavusį keliavimą iš taško A į B.
Savarankiško vairavimo technologinė sistema jau yra realybė. Ji gali skaityti veidus, kelio ženklus, šviesoforus. Ji netgi gali užfiksuoti pažeidimus, jei tai atsitinka jos kamerų akiratyje. Ne vienas naujas automobilis jau turi įdiegtą savarankiško parkavimo paslaugą. Autogamintojai intensyviai dirba tobulindami savarankiško važiavimo technologiją.
5. Patogumas – mažiau įkrovimo, daugiau važiavimo
Elektromobilis, kurio akumuliatoriaus paketas, dizainas ir programinė įranga yra optimizuoti, vienu įkrovimu standartiškai jau gali nuvažiuoti apie 390 km atstumą.
6. Atsinaujinanti energija: namams ir automobiliamsSaulės, vandens, vėjo ir požeminė (geoterminė) energija reikalauja nemažų išankstinių išlaidų. Nepaisant to, visame pasaulyje alternatyvi energija sparčiai populiarėja. Alternatyvi energija yra netarši, jos galima pasigaminti namuose. Na, o tarkim, hidroelektrinės gaminamos energijos efektyvumas siekia 87 proc., palyginti su tipinės, anglimi ar kuru varomos šiluminės energijos jėgainės generuojamu 37 proc. efektyvumu.
Šaltinis: Gulfnews