„Hyundai Motor“ pradeda brangiausią pasaulyje elektrinių transporto priemonių atšaukimą

„Hyundai Motor“ pradeda brangiausią pasaulyje elektrinių transporto priemonių atšaukimą

„Hyundai Motor“ pradeda brangiausią pasaulyje elektrinių transporto priemonių atšaukimą

„Hyundai Motor“ pradeda iki šiol brangiausią pasaulyje elektrinių transporto priemonių ( angl. electric vehicle, EV) atšaukimą, kad pakeistų beveik 82 000 baterijų visame pasaulyje po virtinės elektros gaisrų.

„Mūsų prioritetas yra išsklaidyti galimą riziką, kylančią dėl klientų saugumo, nepaisant mažos gaisrų galimybės ir didelės finansinės naštos“, – prieš keletą dienų komentavo „Hyundai“.

Atšaukimas taikomas beveik 76 000 geriausiai parduodamo elektromobilio modelio „Kona“ transporto priemonėms, taip pat kai kuriems „Ioniq“ modeliams ir elektriniams autobusams, pagamintiems nuo 2017 m. lapkričio iki 2020 m. kovo, kuriuose naudojami „LG Chem“ gamykloje Nankine (Kinija) pagaminti baterijų elementai.

Tai jau antrasis „Hyundai“ atšaukimas dėl „Kona“ elektromobilių po to, kai dėl baterijos problemų kilo daugiau nei dešimt gaisrų. Automobilių gamintojas pernai spalį pareiškė, kad jis atšauks 77 000 „Kona“ elektromobilių, kad atnaujintų baterijų valdymo programinę įrangą.

Naujas atšaukimas įvyko po to, kai „Kona“ baterija užsidegė net ir atnaujinus programinę įrangą.

„Hyundai“ ir LG nusprendė pakeisti baterijas, nes atnaujindamos vien baterijų valdymo programinę įrangą bendrovės negalėjo visiškai išvengti gaisro pavojaus.

Pietų Korėjos automobilių gamintojas teigė, kad atšaukimas kainuos apie 900 mln. USD.

„Tai bus iki šiol brangiausias atšaukimas EV pramonėje, nes kiti EV gamintojai ką tik atnaujino savo programinę įrangą, skirtą baterijų valdymo sistemoms, o tai yra palyginti maža kaina“, – sakė Korėjos automobilių technologijos instituto patarėjas Lee Hang-koo.

Transporto ministerija aiškinasi elektromobilių „Kona“ gaisrų priežastis ir dar nebaigė savo tyrimo, tačiau praėjusį trečiadienį pareiškė aptikusi kai kurių „LG Chem“ gamykloje Nankine gaminamų baterijų elementų defektų.

Didžiausia pasaulyje elektromobilių baterijų gamintoja LG teigė, kad bendradarbiaus vykdydama atšaukimą ir tyrimą.

„Hyundai“ buvo kritikuojama dėl ankstesnių savanoriškų atšaukimų tinkamumo. Rūpesčiai dėl elektrinių transporto priemonių saugumo taip pat kilo po to, kai šį mėnesį užsidegė automobilių gamintojo pagamintas elektrinis autobusas.

„Hyundai“ kartu su antrine įmone „Kia“ yra ketvirta pagal dydį pasaulyje elektromobilių gamintoja, turinti bendrą 7,2 proc. rinkos dalį nuo praėjusių metų rugsėjo, rodo pramonės stebėtojo SNE tyrimai. Šie abu gamintojai siekia iki 2025 metų kasmet parduoti 1 mln. elektrinių transporto priemonių.

Tikėtina, kad sprendimas pakeisti baterijas bus precedentas sparčiai augančioje elektrinių transporto priemonių pramonėje, kur automobilių gamintojai, įskaitant „General Motor“, „Ford“ ir BMW, atliko daugybę atšaukimų dėl gaisro pavojaus.

„General Motors“ po kelių praneštų gaisrų pernai lapkritį paskelbė, kad visame pasaulyje atšauks beveik 69 000 „Chevrolet Bolt“ elektromobilių. Atšaukti elektromobiliai, pagaminti 2017–2019 m., naudojantys aukštos įtampos baterijas, pagamintas „LG Chem“ Ochang gamykloje Pietų Korėjoje.

Pasak analitikų, kadangi „General Motors“ taip pat turi rūpesčių dėl baterijų, „Hyundai“ pastarasis sprendimas sustiprins ginčus tarp EV ir baterijų gamintojų dėl to, kas turėtų būti atsakingas už baterijų saugumą.

Šaltinis: www.ft.com,  www.elv.lt