„Hyundai“ pristatė naują „Ioniq 5“

„Hyundai“ pristatė naują „Ioniq 5“

Pietų Korėjos automobilių gamintojas „Hyundai“ šiandien pristatė elektra varomą kompaktišką miesto krosoverį „Ioniq 5“. Po „Ioniq 5“ pateikimo į rinką „Hyundai“ papildys savo elektromobilių gretas elektriniu sedanu „Ioniq 6“ ir dideliu elektriniu SUV.

„Ioniq 5“ yra „Hyundai“ naujo prekių ženklo „Ioniq“ pirmasis elektromobilio su baterijomis modelis (angl. – Battery Electric vehicle – BEV).  Ant specialiai tik baterijomis varomam BEV sukurtos platformos  „Electric-Global Modular Platform“ (E-GMP) pagamintas „Ioniq 5“ turi unikalias proporcijas, ilgesnį atstumą tarp ašių, naujovišką salono dizainą, puikias eksploatacines charakteristikas, pažangų prijungiamumą ir pagalbos vairuotojui funkcijas.

Automobilio priekyje yra pirmasis „Hyundai“ atverčiamas variklio dangtis. Sumažinus tarpus tarp kėbulo elementų, optimizuota elektromobilio aerodinamika. Akį traukiančiame „V“ formos priekiniame buferyje yra išskirtiniai dienos žibintai. Tokio pat pikselinio vaizdo žibintai yra ir gale.

Įleistos durų rankenos IONIQ 5 šonuose ne tik kuria estetiškai švarų vaizdą, bet ir gerina automobilio aerodinamiką.  Parametrinio pikselinio dizaino temą atkartoja optimizuotos aerodinamikos 19 colių skersmens ratai. Vėliau bus galimybė uždėti ir 20 colių ratlankius.

„Ioniq 5“ krosoverio tipo kėbulas turi unikalias proporcijas, o dėl ilgesnio atstumo tarp ašių – nedideles iškyšas priekyje ir gale. Vidutinio dydžio CUV „Ioniq 5“ turi D segmentui prilygstančią erdvę su tokiais matmenimis: ilgis – 4635 mm, plotis –1890 mm, aukštis –1605 mm, atstumas tarp ašių – 3000 mm.

Iš devynių kėbulo spalvų penkios yra natūralios gamtos įkvėptos spalvos, būdingos tik šiam modeliui.  Bus ir dvi matinės spalvos: populiarioji aukso spalva „Gravity Gold Matte“ ir pilka „Shooting-Star Gray Matte“, o taip pat perlamutrinės spalvos „Digital Teal-Green Pearl“, „Mystic Olive-Green Pearl“ ir „Lucid Blue Pearl“. Tarp kitų kėbulo spalvų yra balta „Atlas White“, pilkos „Galactic Gray Metallic“ ir Cyber Gray Metallic“ ir juoda„Phantom Black Pearl“.

„Ioniq 5“ išsiskiria iš kitų vidutinio dydžio CUV automobilių dėl E-GMP konstrukcijos sąlygojamų plokščių grindų, kuriose sudėtos akumuliatorių baterijos, inovatyvaus salono dizaino ir papildomos vietos kojoms.

Elektromobilis turi 531 litrų talpos bagažinę, kurią galima padidinti iki 1600 litrų. Antros eilės sėdynes galima pastumti į priekį 135 mm, o taip pat sulenkti santykiu 6:4. Priekyje yra 57 litrų talpa daiktams sudėti.

Automobilio moduliniame prietaisų skydelyje yra 12 colių liečiamasis informacijos ir pramogų sistemos ekranas be jokių mygtukų ir atviras 12 colių skaitiklių ir rodiklių skydelis. „Ioniq 5“ informacijos ir pramogų sistemoje pirmą kartą integruota naujo dizaino Jong-e grafinė vartotojo sąsaja (GUI), per kurią galima keisti salono atmosferą. Saloną bus galima rinktis iš trijų spalvų.

Elektromobilio tvarumo ir ekologiškumo funkcijos

Daugelyje „Ioniq 5“ salono liečiamų vietų – sėdynėse, lubose, durų apdailoje, grindyse ir atramose rankai – panaudotos ekologiškos ir tvarios medžiagos, tokios kaip perdirbtų PET butelių plastikas, augaliniai pluoštai (bio PET), o taip pat natūralios vilnos pluoštas ir ekologiškai su augaliniais ekstraktais išdirbta oda, biologiniai dažai su augalų ekstraktais.

„Ioniq 5“ gali būti su ekologišku stogu su saulės elementais, kuris, kaupdamas ir perduodamas energiją į akumuliatorių bateriją, prisideda prie automobilio maitinimo, mažina energijos sąnaudas ir emisiją.   Saulės elementų stogas saugo bateriją nuo išsikrovimo ir pailgina nuvažiuojamą atstumą.

Du elektros varikliai

Lietuvoje „Ioniq 5“ bus parduodamas su 72,6 kWh baterija ir dviem elektros variklių konfigūracijomis. Pirmasis variantas – variklis tik gale, antras variantas –varikliai priekyje ir gale.

Galingesnis variantas yra 155 kW variklis gale ir 70 kW variklis priekyje, kuris varo visus keturis ratus (4WD). Galinis variklis išvysto 350 Nm, o priekinis 255 Nm sukimo momentą. Varomas kartu su 72,6 kWh akumuliatorių baterija automobilis įsibėgėja nuo  0 iki 100 km/h per 5,2 sekundes.

Didžiausias „Ioniq 5“ nuvažiuojamas atstumas su viena akumuliatorių baterijos įkrova 470~480 km, skaičiuojant pagal WLTP metodiką. Be to, IONIQ 5 gali vilkti 1600 kg priekabą.

Ypač greitas akumuliatorių baterijos įkrovimas

„Ioniq 5“ E-GMP galima įkrauti nuo 400 V ir 800 V įtampos. Standartinė numatytoji įtampa yra 800 V arba 400 V greitam įkrovimui be jokių papildomų elementų ar adapterių. Kelių įkrovimo būdų sistema – tai pirmoji pasaulyje patentuota technologija, valdanti variklį ir inverterį, ir taip padidinanti 400 V iki 800 V stabiliam įkrovimo suderinamumui.

„Ioniq 5“ galima įkrauti su 350 kW įkrovikliu nuo 10 iki 80 proc. vos per 18 minučių. Elektromobilio vairuotojams tereikės 5 minučių automobiliui įkrauti, kad nuvažiuotų 100 km atstumą, skaičiuojamą pagal WLTP metodiką.

Įkrovimo iš automobilio funkcija

Važiuojant arba atvykus į vietą iš automobilio galima įkrauti bet kokį įtaisą, pvz., elektrinį dviratį, paspirtuką ar stovyklavimo įrangą.

Automobilis gali tiekti iki 3,6 kW energijos. Įkrovimo iš automobilio lizdas yra po antros eilės sėdyne. Juo galima naudotis, kai automobilis yra užvestas. Kitas įkrovimo lizdas yra ant kėbulo. Su konverteriu galima įkrauti didelės galios elektros įtaisus. Per išorinį lizdą maitinimą galima naudoti ir išjungus automobilį.

Funkcijos

Plačiame konfigūruojamame prietaisų skyde yra 12 colių liečiamasis informacijos ir pramogų sistemos ekranas ir atviras 12 colių skaitiklių ir rodiklių skydelis.

„Ioniq 5“ turi atnaujintą Bluelink® telematiką su iOS/Android mobiliąja programėle. Ji suteikia galimybę naudoti nuotolinio valdymo funkcijas, tokias kaip įkrovimas ir klimato kontrolė. Elektromobilio aukščiausios klasės Bose garso sistema turi 8 garsiakalbius, įskaitant žemų dažnių garsiakalbį.

Jame taip pat įrengta pažangi pagalbos vairuotojui sistema „Hyundai SmartSense“. IONIQ 5  yra pirmasis HYUNDAI automobilis, kuriame įdiegta Pagalbos vairuojant greitkelyje 2 sistema. Jis naudoja priekinio vaizdo kamerą, radiolokatorius ir navigacijos sistemos duomenis. Sistema valdo automobilio greitį ir atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio ir išlaiko automobilį eismo juostos viduryje. Jis taip pat padeda vairuotojui persirikiuoti į kitą juostą.

Šaltinis: bendrovės pranešimas spaudai