Italija imasi įgyvendinti tvirtas elektrinio transporto paskatas

Italija imasi įgyvendinti tvirtas elektrinio transporto paskatas

Panašu, kad Romos gatvės taps daug švaresnės.

Italijos vyriausybė patvirtino ecobonus programą, kurioje numatytos didelės subsidijos, skirtos elektromobiliams įsigyti – tiek privatiems vartotojams, tiek įmonėms. Išmoka gali siekti 6000 eurų už automobilį. Ši paskata sukurta ne tik siekiant skatinti pirkti elektrinius automobilius, bet ir vengti taršių automobilių pirkimo. Tai yra vadinamasis morkų ir lazdelių metodas (carrot-and-stick metodas).

Italija sukūrė subsidijų programą visai šaliai tam, kad pagerintų prastą šalies oro kokybę. Šiais metais vyriausybė tam skyrė 60 mln. eurų. Ši suma padidės iki 70 mln. eurų 2020 ir 2021 m. Ecobonus yra Ekonominės plėtros ministerijos įgyvendinama priemonė, siūlanti subsidijas mažai teršiančioms transporto priemonėms įsigyti. Premija priklauso nuo to, kokio tipo yra perkama transporto priemonė, kiek CO2 ji išskiria ir ar yra atsisakoma iki tol turėto taršaus modelio.

Ekologinis mokestis prieš ekologinę premiją

Šis planas taikomas naujoms transporto priemonėms, įsigytoms ir įregistruotoms Italijoje nuo 2019 m. kovo 1 d. iki 2021 m. gruodžio 31 d., įskaitant tas, kurios perkamos nuomai. Vairuotojai, perkantys naują automobilį, turės sumokėti baudą už taršaus modelio pasirinkimą. Tačiau jiems gali būti taikomos nuolaidos, jei pasirinks pirkti elektromobilį. Jie tai vadina ekologiniu mokesčiu ir ekologine premija. Tiek privatūs vartotojai, tiek įmonės gali prašyti skirti iki 4000 eurų subsidiją naujos M1 kategorijos transporto priemonės (lengvieji automobiliai iki 8 žmonių), kurios išmetamo CO2 tūris yra iki 70 g/km, pirkimui ar nuomai. Be to, naujos transporto priemonės kaina turi būti mažesnė nei 50 000 EUR be PVM.

Galimybė pasididinti premiją

Programa yra suskirstyta į dvi kategorijas: transporto priemonės, kurių CO2 įvertinimas neviršija 20 g/km (iš esmės tik BEV – baterija varomi elektromobiliai) ir transporto priemonės, kurių išmetamas teršalų kiekis yra nuo 21 iki 70 g/km (pavyzdžiui, įkraunami hibridai, plug-in). Pirmajai kategorijai taikoma 4000 eurų nuolaida, antrajai – 1500 eurų. Jei atsisakoma senesnės transporto priemonės, atitinkančios Euro 1, 2, 3 ar 4 emisijos standartus, šias premijas galima padidinti atitinkamai iki 6000 ir 2500 eurų. Lengvatos taip pat numatytos ir įkrovimo punktų įrengimui. Kreipimosi dėl įkrovimo sprendimų laikotarpis yra tas pats.

Motoroleriai

Ekologinė premija taikoma ne tik automobiliams, bet ir mopedams, motoroleriams ir motociklams. Visi žinome itališkų motorolerių, kurie tiesiog manevruoja judriu miesto eismu ir siauromis gatvelėmis, vaizdus. Italai deda daug pastangų, kad toks susisiekimo būdas būtų kuo ekologiškesnis.

Ekologiškesni patarimai

Tikimasi, kad vis daugiau šalių seks Italijos pavyzdžiu tam, kad galėtų įgyvendinti klimato kaitos prevencijos tikslus. Anglija, pavyzdžiui, yra parašiusi 277 puslapių ataskaitą, pilną patarimų kaip iki 2050 m. grynąjį išmetamųjų teršalų kiekį sumažinti iki nulio. Šioje ataskaitoje sakoma, kad elektrinės transporto priemonės turėtų pakeisti benzinu ar dyzelinu varomas transporto priemones benzinu iki 2035 m. ar anksčiau. Tikimybė, kad Anglijoje šoktels elektromobilių pardavimai yra, tačiau kol kas tai tik patarimai, o ne faktiniai planai kaip Italijoje.

Visų Europos paskatų žemėlapis

Automobilių gamintojų organizacija Acea sukūrė interaktyvų žemėlapį, kuriame nurodytos elektromobilių paskatos kiekvienoje Europos šalyje. Apžiūrėti žemėlapį galite čia.

Šaltinis: bicle