„Lotus Evija“ – neįtikėtinai galingas elektrinis superautomobilis
Britų sportinių automobilių gamintojas „Lotus“ liepos 16 dieną Londone pristatė elektrinį superautomobilį „Evija“. Išvertus iš hebrajų kalbos vardas reiškia „gyventi, kvėpuoti“ ir yra tariamas „e-vi-ja“. Atrodo, kad „Evija“ bus ne tik galingiausias per visą „Lotus“ istoriją, jis bus pats galingiausias serijinis automobilis. Pirmi du klausimai, kylantys pažvelgus į jo charakteristiką, yra: kaip jie padarė jį tokį greitą ir kaip jie sukūrė jį tokį lengvą?
„Evija“ sveria tik 1 679 kilogramus. Tai yra beveik trečdaliu tonos mažiau nei 1,950 kilogramų sveriantis „Rimac“. Taigi, nors tai ir nėra plunksnelė, tai – mažiausiai sveriantis naujos kartos elektrinis superautomobilis. Tam kad būtų lengvesnis, jis ant durų neturi veidrodėlių. Vietoj jų priekinėse grotelėse įtaisytos kameros rodo šoninį vaizdą, o stoge įtaisyta kamera transliuoja galinį centrinį vaizdą.
„Evijos“ duomenys iš tiesų leis jam stovėti šalia greičiausių pasaulio automobilių, kai 2020 metais prasidės jo gamyba. Kaip ir dera superautomobilių srityje, bus pagaminta tik 130 vienetų ir kiekvieno jų kaina prasidės nuo 1,7 mln. eurų!
Kaina nėra vienintelis „Evijos“ šiurpuliukus keliantis skaičius. Superautomobilis turi keturis elektrinius 1 972 arklio galių variklius. Didžiausias šio automobilio pasiekiamas greitis – 322 kilometrai per valandą, per mažiau nei 3 sekundes jis gali įsibėgėti nuo 0 iki 100 kilometrų per valandą.
Superautomobilis turi keturių varančiųjų ratų pavarą ir sukimo momento paskirstymo sistemą, kuri priklausomai nuo važiavimo režimo ir kitų parametrų, sukimo momentą gali nusiųsti į bet kurį ratą.
Baterijos sistema yra įtaisyta už sėdynių, kur įprastai ši vieta superautomobiliuose yra skirta varikliui. Baterija tiekia energiją visiems keturiems elektriniams motorams, kurių kiekvienas varo po automobilio ratą ir leidžia geriausiai atsiskleisti elektromobiliui. Vienu įkrovimu „Evija“ nuvažiuos 400 kilometrų, o toks atstumas yra gana didelis vertinant greitį ir manevringumą, kuriuos šis superautomobilis geba išvystyti.
Dar vienas neįtikėtinas skaičius, kurį mums pademonstravo „Evija“, yra baterijos įkrovimo laikas. Anot gamintojo, pakrauti „Eviją“ nuo 0 iki 80 proc., naudojantis 350 kW pakrovėju, užtruks tik 12 minučių, o pilnai – vos 18 minučių. Kai 800 kW pakrovėjas taps pasiekiamas, anot „Lotus“, pilnai įkrauti užtruks tik 9 minutes.