Nuo 2022 m. Los Andželas nebepirks vidaus degimo variklius turinčių šiukšliavežių
Los Andželas įsipareigojo elektrifikuoti visą savo šiukšliavežių parką ir daro tai gana agresyviai. Los Andželo Sanitarijos valdybos direktorius Enrique Zaldivar praėjusią savaitę paskelbė, kad miestas ne tik nustos pirkti iškastiniu kuru varomus šiukšliavežius iki 2022 m., bet ir turės visiškai elektrinį parką iki 2035 m.
Los Andželas paskelbė apie šį žingsnį taip norėdamas paskatinti pramonę sparčiau judėti elektrifikacijos link. Miestas, kuris yra antras pagal dydį šalyje, yra didžiulis pramonės žaidėjas ir greičiausiai įkvėps tiekėjus ir kitas savivaldybes imtis aktyvesnių veiksmų.
Keletas sunkvežimių gamintojų pastaraisiais metais įsitraukė į elektrinių šiukšliavežių žaidimą. Pirmasis Kalifornijos elektrinis šiukšliavežis buvo paleistas 2017 m. Sakramente.
Šiukšliavežių darbo ciklas, ypač dideliuose miestuose, yra puikus elektrinės pavaros naudojimo atvejis. „Tesla“ bendražygis Ianas Wrightas už tai pasisako jau metų metus.
Šiukšliavežiai yra dideli, todėl turi daug vietos akumuliatoriams. Surinkdami šiukšles jie nuolat stabdo ir vėl pradeda važiuoti, o tai reiškia, kad regeneracinis stabdymas gali padėti sutaupyti milžinišką energijos kiekį. Jie važiuoja nuosekliais, nuspėjamais maršrutais ir grįžta atgal į centrinę būstinę, tad įkrovimo laikas ir nuvažiuojamas atstumas jiems nėra bėda.
Jie yra triukšmingi, skleidžia blogą kvapą ir visas šias nepageidaujamas savybes atveža tiesiai į gyvenamuosius rajonus priešais žmonių namus, todėl labai svarbu sumažinti triukšmą ir oro taršą.
Dėl visų šių priežasčių tai yra puikus elektrinės pavaros transporto priemonių pritaikymo pavyzdys.
Dešimtmečius Los Andželo miestas turėjo sunkumų su tarša. Dėl unikalių geografinių veiksnių ir dėl to, kad miestas buvo pastatytas ir pritaikytas prie keliavimo automobiliais, o ne einant pėsčiomis ar važiuojant traukiniais, miesto oro kokybė yra viena prasčiausių šalyje. Tačiau dabar ji yra daug geresnė nei buvo anksčiau. Ilgamečiai gyventojai prisimena 60-uosius ir 70-uosius, kai dėl didelio smogo sluoksnio buvo negalima matyti kalnų iš miesto centro. Nuo to laiko, priėmus griežtus reglamentus ir sėkmingai įgyvendinus Kalifornijos Švaraus oro įstatymą, kai kurių su transporto priemonėmis susijusių teršalų koncentracija Los Andželo baseine sumažėjo 98%.
Taigi Los Andželui nėra svetimi oro kokybės klausimai, o taip pat puikiai pažįstama imtis agresyvių ir efektyvių veiksmų jos gerinimui.
Los Andželas taip pat užsibrėžė tikslą iki 2045 m. mieste naudoti tik iš atsinaujinančių išteklių gaminamą elektros energiją, o tai reiškia, kad šios šiukšliavežės bus nulinės emisijos tad miesto šiukšlių sektorius daug mažiau prisidės prie taršos ir globalinio atšilimo. Greta naudos aplinkai (kurios, atsižvelgiant į gyventojų išlaidas sveikatai, taip pat yra ir ekonominė nauda), tikėtina, kad miestiečiai sutaupys daug lėšų. Kaip tik vakar spaudoje pasirodė, kad UPS užsisakė 10 000 elektrinių furgonų, teigdami, kad tai sumažins eksploatavimo išlaidas daugiau nei perpus.Atsižvelgiant į tai, kad pristatymo transporto priemonių ir šiukšliavežių darbo ciklai yra šiek tiek panašūs, galime tikėtis panašaus atliekų tvarkymo sektoriaus išlaidų mažėjimo, kokio elektrifikuodamosios tikisi siuntinių tarnybos.
Šaltiniai: electrek.co, wastedive.com
Nuotr.: Los Andželo Sanitarijos valdyba