Patarė, kaip išsirinkti automobilį šeimai: svarstyklės vertinant skirtus modelius turėtų svirti į vieną pusę
Automobilio, tinkamo šeimai, išsirinkimas – nelengva užduotis, mat viena vienintelė transporto priemonė privalo atitikti daugybės šeimos narių poreikius. Turite šunį? Greičiausiai reikės talpos bagažinės. Turite vieną ar du vaikus? Reikės erdvės gale ir jungčių vaikiškoms kėdutėms. Turite tris mažamečius? Gali būti, kad jums prireiks didesnio, septynias sėdimas vietas turinčio, automobilio, kad galėtume juos saugiai vežti.
Būtent tai yra priežastis, kodėl jau kelerius metus iš eilės Lietuvos žurnalistų organzuojamuose „Metų automobilio“ rinkimuose vietos atrandama specialiai, „BTA Metų šeimos automobilio“, kategorijai. Patyrusi dešimties automobilių žurnalistų ir ekspertų komisija kasmet atranka septynis į garbingą „Šeimos automobilio“ titulą pretenduojančių automobilių septynetą, o tuomet į bandymus pasitelkiamos tikros šeimos.
Šiemet septynetas, pretendavęs į „Metų šeimos automobilio 2022“ vardą, buvo kaip niekada įvairus. Pasitaikė ir hečbekų, ir universalų, ir miesto visureigių. Be to, iš septynių automobilių net du buvo varomi elektra, porą turėjo visų varančiųjų ratų pavarą, vienas – ir septynias sėdimas vietas. Vaikiškomis kėdutėmis apsiginklavusios ir atžalomis vedinos šeimos net trijuose Lietuvos miestuose bandė skirtingus automobilius.
Pretendentai į garbingą titulą buvo šie – „Hyundai IONIQ 5“, „Hyundai Tucson“, „Hyundai Santa Fe“, „Nissan Qashqai“, „Subaru Outback“, „Škoda Enyaq iV“, „Volkswagen Arteon Shooting Brake“.
Išrinko tris kandidatus
Vilniuje, Alytuje ir Kaune susirinkę bandytojai vertino ne tik tai, kaip kiekvienas automobilis važiuoja. Patikrinimo neišvengė kiekvieno modelio bagažinė, galinės sėdynės, pamėginta prisegti vaikiškas kėdutes, įvertinta garso izoliacija, saugumo sistemos, o taip pat – ir kaina. Kiekviena bandymuose dalyvavusi šeima privalėjo po pasivažinėjimo įspūdžius išreikšti balais. Tad, kaip ir renkant geriausią metų automobilį, taip ir čia, ieškant tinkamiausio šeimai, septyniems pretendentams į titulą reikėjo išdalinti 25 balus.
Po balsų dalybų tapo aišku, kurie trys automobiliai – stipriausi pretendentai į svarbų apdovanojimą. Abėcėlės tvarka, daugiausiai balų vilniečiai, alytiškiai ir kauniečiai skyrė šiems trims automobiliams: „Hyundai Santa Fe“, „Škoda Enyaq iV“ ir „Volkswagen Arteon Shooting Brake“.
Kuris iš šių modelių taps tuo vieninteliu, paaiškės jau šeštadienį, lapkričio 27-ąją, kai iškilmingame, jubiliejiniame, 25-ajame „Lietuvos metų automobilio 2022“ apdovanojimų renginyje bus paskelbti visi šių metų nugalėtojai, tarp kurių – ir „Metų automobilis“, ir „Tautos visureigis“, ir „Metų elektromobilis“ bei kiti.
Pirmiausia išsiaiškinti poreikius
Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis, kalbėdamas apie tai, kaip išsirinkti šeimai tinkamiausią automobilį pabrėžė, kad visų pirma tinkamų modelių sąrašą reikėtų dėlioti pagal tai, kokiai šeimai automobilio reikia.
„Tą patį pasakys ir draudimo, ir ne draudimo specialistai – automobilis turi atitikti šeimos reikalavimas. Jeigu daugiau mažų vaikų, reiškia, turi būti atitinkamai sėdimų vietų, jeigu reikia vežiotis krovinius, pavyzdžiui, vežimėlius, dviratukus ir panašiai, tuomet šie privalo saugiai tilpti automobilyje“, – vardino ekspertas.
Tiesa, A. Žiukelis atkreipė dėmesį į automobiliuose diegiamas saugumo sistemas. Pasak jo, negalima atmesti vairuotojo įgūdžių svarbos, kadangi automobiliai patys dar savarankiškai nevažiuoja ir tobulinti gebėjimus sėdint prie vairo – labai svarbu.
„Visgi iš draudimo bendrovės pusės galime tikrai atsakingai pasakyti, kad tikrai jaučiasi tam tikrų markių, tam tikrų automobilių kitoks rizikingumas ir tikrai matosi, kad tam tikri automobiliai, turintys įvairias saugumo sistemas, rečiau patenka į eismo įvykius“, – pabrėžė jis ir pridūrė, kad jeigu šeimai transporto priemonės ieškoma renkantis tarp senesnio, bet prabangesnio, ir naujesnio ekonominės klasės, tačiau saugesnio, svarstyklės turėtų krypti saugaus automobilio link.
Šaltinis: pranešimas spaudai.