Trys giminingi elektriniai visureigiai – labai panašūs, tačiau turi ir pastebimų skirtumų
Unifikacija jau seniai tapo vienu patikimiausių būdų nurėžti naujų gaminių tobulinimo ir gamybos išlaidas. Kuo daugiau naudojama vienodų mazgų, tuo patrauklesnė automobilio kaina, tačiau tai anaiptol nereiškia, kad juos besidalijantys modeliai pasidaro visiškai vienodi. Geras pavyzdys – ant universalios MEB platformos gaminami „Volkswagen“ grupės elektromobiliai, rašoma pranešime spaudai.
Net trys tokie modeliai – „Volkswagen ID.4“, „Škoda Enyaq iV“ ir „Audi Q4 e-tron“ – šiais metais dalyvavo geriausio Lietuvoje parduodamo naujo automobilio rinkimuose. Visi jie pretendavo ne tik į „Metų automobilio 2022“ titulą, bet ir varžėsi dėl „Metų elektromobilio 2022“ apdovanojimo.
Svarbiausias modelis jau sulaukė įvertinimo
„Metų automobilio 2022“ konkurso komisijos narys Jurgis Paplaitis atkreipė dėmesį, kad būtent ID.4, o ne ID.3 yra svarbiausias „Volkswagen“ koncerno modelis. Anot žurnalisto, su šiuo elektromobiliu siejami didžiausi lūkesčiai, nes jis parduodamas visame pasaulyje ir gaminamas tiek JAV, tiek Kinijoje.
„Savo dydžiu jis patiks ne tik europiečiams, bet ir didesnius automobilius mėgstantiems kitų regionų pirkėjams. Todėl nė kiek nesistebiu, jog būtent ID.4 2021-aisiais buvo išrinktas Pasaulio metų automobiliu“, – komentavo pašnekovas.
J. Paplaičio teigimu, ID.4 visureigiui Europoje konkurentų netrūksta, tačiau „Volkswagen“ modelis turi savų privalumų.
„Apskritai šiuo metu ID.4 yra tarsi aukso viduriukas tarp mažesniojo ID.3 ir brangesnio „Audi Q4 e-tron“. Jis skirtas tiems, kam reikia mažiau nei „Audi“ kainuojančio, didesnio ir erdvesnio automobilio su geresne nei ID.3 apdaila“, – kalbėjo žurnalistas.
Siūlomi įvairūs baterijų ir elektros variklių deriniai
Važinėjantiems mieste tiks „Volkswagen ID.4“ versija su 55 kWh bendrosios talpos baterija ir 109 kW (149 AG) galios elektros varikliu. Su tokia pat baterija ID.4 bei „Audi Q4 e-tron“ gali būti sumontuotas ir pajėgesnis 125 kW (170 AG) galios motoras.
Dinamiškesnėse versijose montuojamos didesnės 82 kWh bendrosios talpos baterijos ir vienas 150 kW (204 AG) elektros motoras arba du varikliai, kurių bendra galia siekia 220 kW (299 AG). Visi modeliai, kuriuose įrengtas vienas elektros motoras, varomi galiniais, o turintys du variklius – visais keturiais ratais.
Galingiausios ID.4 ir „Q4 e-tron“ versijos su keturių varančiųjų ratų sistemomis nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 6,2 sekundės. Svarbesnis rodiklis šiuo atveju yra galimybė 82 kWh talpos baterijas krauti maksimalia 125 kW galia. Tuomet papildyti energijos atsargas iki 80 proc. trunka mažiau nei 40 min., o įprastoje 50 kW galios viešojoje stotelėje tam prireiktų šiek tiek daugiau nei 1 val.
Namuose įsirengus 11 kW galios sieninę stotelę, net visiškai įkrauti bateriją galima greičiau nei per 7 val.
Platforma ta pati, tačiau išvaizda skiriasi
Lietuvos „Metų automobilio 2022“ komisijos naujokas Justas Lengvinas pažymėjo, kad „Volkswagen ID.4“ ir „Škoda Enyaq iV“ valdymo savybės labai panašios – abu važiuoja ypač komfortiškai ir beveik be pastangų. Nors kai kurie apžvalgininkai atkreipia dėmesį ir į dizaino panašumus, žurnalisto vertinimu, elektromobilių išvaizda pastebimai skiriasi.
„Škoda Enyaq iV“ elektromobilis yra kampuotas, griežtų linijų, o „Volkswagen ID.4“ linijos – organiškesnės. Tokie vertinimai visuomet itin subjektyvūs, tačiau man ID.4 šiuo atveju gražesnis“, – komentavo jis.
Anot J. Paplaičio, ID.4 turėtų patikti mėgstantiems įspūdingas naujas technologijas. Automobilio salone po priekiniu stiklu sumontuota LED juosta, kuri pradeda šviesti tiek rodant posūkius arba pagal navigacijos sistemos nuorodų kryptį.
Tokios pat konstrukcijos modelių vienu įkrovimu nuvažiuojami atstumai – identiški. Itin atvirai šiuos duomenis pateikia „Volkswagen“ bendrovė: jos inžinieriai pažymi, kad tai priklauso nuo įvairių veiksnių, įskaitant vairavimo stilių, automobilio komplektaciją ir oro sąlygas.
Pavyzdžiui, ID.4 modelio su 55 kWh talpos baterija nuvažiuojamas atstumas pagal WLTP standartą siekia 346 km. Ilgoms kelionėms labiausiai tinka elektromobilio versija su 82 kWh talpos baterija ir vienu elektros varikliu ant galinės ašies. Šis modelis viena įkrova gali įveikti iki 522 km atstumą.
Tikroji kaina atsiskleidžia pasirinkus įrangą
Pigiausia šioje trijulėje – bazinė „Škoda Enyaq iV“ versija, tačiau lyginant aukštesnės komplektacijos modelius vaizdas pasikeičia. Standartinis „Volkswagen ID.4“ modelis turi daugiau įrangos, įskaitant ir mūsų klimato sąlygomis be galo svarbų šilumos siurblį, kuris pastebimai padidina nuvažiuojamą atstumą šaltomis dienomis. ID.4 elektromobiliuose tai standartinė įranga, o „Škoda“, nepriklausomai nuo versijos, už tai prašo papildomai atseikėti daugiau nei 1000 Eur.
Į standartinę „Enyaq iV“ komplektaciją taip pat neįeina sparčiojo 125 kW galios įkrovimo technologija, kuri kainuoja 660 eurų. Kasdien vairuojant elektromobilį itin praverčia galinio vaizdo kamera ir atstumo davikliai, už kuriuos Čekijos įmonei, renkantis pigiausią „Enyaq iV“ versiją su 55 kWh talpos baterija, tektų pakloti daugiau nei 1 100 eurų.
Palyginimui, spartusis įkrovimas priskiriamas ID.4 modelių su 82 kWh baterijomis, o galinio vaizdo kamera ir parkavimo davikliai – visų versijų standartinei įrangai.
Kainų skirtumas geriausiai matomas lyginant gerai sukomplektuotus automobilius – Lietuvos „Metų automobilio 2022“ rinkimams pristatytas „Volkswagen ID.4“ kainuoja 58 tūkst. 120 Eur, „Škoda Enyaq iV“ – 63 tūkst. 940 Eur, o „Audi Q4 e-tron“ – 74 tūkst. 990 Eur.
Antrinėje rinkoje juntamas aukštesnės komplektacijos naudotų automobilių trūkumas, todėl šis prabangus elektromobilis turėtų išlaikyti vertę. Specialistai taip pat prognozuoja didžiulę apynaujų „Volkswagen ID.4“ paklausą, o didžiausią nuvertėjimą turėtų pajusti „Škoda Enyaq iV“ savininkai.
J. Lengvinas atkreipė dėmesį, kad „Volkswagen“ prekių ženklas yra artimesnis „Premium“ automobilių gamintojams nei „Škoda“, todėl būtent už ID.4 pirkėjai gali būti labiau pasiryžę mokėti didesnę elektromobiliams būdingą kainą.