Penki mitai apie elektromobilius
Tvarūs, inovatyvūs ir tausojantys aplinką – tai tik keletas savybių, atskleidžiančių elektromobilių svarbą dabar ir artimiausioje ateityje. Nors elektromobiliai vis sparčiau užkariauja vairuotojų širdis, sklando nemažai nesugriautų mitų, kurie gąsdina kai kuriuos automobilių entuziastus. Elektrinio mobilumo ekspertas Matiss Zemitis pasiryžo išsklaidyti gajausius mitus, kurie atbaido nuo elektromobilio pasirinkimo.
Prižiūrėti elektromobilį sudėtinga ir brangu
Prižiūrėti elektromobilį yra gerokai paprasčiau, nei automobilį su vidaus degimo varikliu. Kaip pastebi M. Zeimitis, elektromobiliai turi beveik septynis kartus mažiau detalių, todėl tikimybė, kad kažkas suges, yra gerokai mažesnė. Tai lemia retesnius apsilankymus autoservise ir mažesnes aptarnavimo išlaidas. Taigi vairuotojai ne tik sutaupo, bet ir saugo aplinką. Tai, kad prižiūrėti elektromobilį yra sudėtinga ir brangu, yra mitas.
Rasti įkrovimo stotelę sunku
Rasti įkrovimo stotelę yra gerokai lengviau, nei gali atrodyti žmonėms, neturintiems elektromobilio. Pavyzdžiui, Lietuvoje yra šiuo metu 167 viešos įkrovimo stotelės, o Susisiekimo ministerija planuoja, kad iki 2030 m. šis skaičius pasieks 3 000. Be to, įkrovimo stotelių tinklas sparčiai plečiasi ir, tikėtina, skaičiumi greitai aplenks degalines. Pagrindinėse Lietuvos magistralėse taip pat nesunku rasti įkrovimo stotelių, todėl keliauti užmiestyje visiškai nesudėtinga. Vidutiniškai vairuotojai per dieną įveikia 40 km, tad elektromobilio nereikia dažnai krauti, o esamas įkrovimo stotelių tinklas gali visiškai patenkinti poreikius.
Įveikiamas atstumas sumažėja, jei baterija kraunama dažnai
Elektromobiliai naudoja ličio jonų baterijas, tačiau jų konstrukcija ir naudojamos technologijos yra kitokios nei tų, kurios montuojamos į mobiliuosius įrenginius, pastebi M. Zeimitis. Šios baterijos ilgiausiai tarnauja, jei nebūna iškraunamos iki galo ir yra kraunamos rečiau. Patariama įkrovimo lygį išlaikyti tarp 20 ir 80 proc., o pilnai elektromobilio bateriją įkrauti besiruošiant į ilgesnę kelionę. Kad elektromobilio baterija patikimai tarnaus ne vienerius metus, užtikrina ir gamintojai. Pavyzdžiui, visoms „Volkswagen“ elektromobilių baterijoms suteikiama aštuonerių metų arba 160 tūkst. km garantija. Gamintojas garantuoja, kad po šio periodo baterija vis dar turės 70% savo pradinės talpos. Tai savininkams leidžia jaustis ramiai tiek dėl produkto ilgaamžiškumo, tiek dėl jo tvarumo.
Blogomis oro sąlygomis elektromobiliu važiuoti nesaugu
Elektromobilių baterijos yra visiškai izoliuotos hermetiškai sandarioje aliuminio kapsulėje, todėl jos neįtikėtinai saugios. Elektromobiliu galite saugiai važiuoti bet kokiu oru, taip pat įveikti net ir gilesnes balas. Jei elektromobilis aptinka techninį elektros sistemos gedimą, baterija nedelsiant atjungiama nuo aukštos įtampos sistemos. Elektromobilį krauti saugu net ir audros metu. Krovimo sistema įsijungia tik tada, kai nustato, jog įkroviklis prijungtas teisingai – atpažįsta įkroviklio tipą, maksimalią srovę ir gauna teigiamą signalą iš jo valdymo bloko.
Elektromobilis pavojingesnis avarijos metu
Jei elektromobilis užsidega, jo baterija dega ilgai ir ją sunkiau užgesinti, tačiau ji neužsidega iškart ir nesprogsta, kaip gali nutikti automobiliams su vidaus degimo varikliais. Be to, pavyzdžiui, visi „Volkswagen ID.“ serijos elektromobiliai turi gausybę sistemų, kurios padeda išvengti avarijų. Svarbu atkreipti dėmesį ir į tai, kad elektromobilių vairuotojai, siekdami vienu įkrovimu įveikti kuo didesnį atstumą, važiuoja ramiau ir jau vien dėl to turi mažiau šansų patekti į avariją.
Šaltinis: pranešimas spaudai