Prestižinių visureigių evoliucija – kokią pažangą galima pasiekti per dešimtmetį?

Prestižinių visureigių evoliucija – kokią pažangą galima pasiekti per dešimtmetį?

Prestižinių visureigių evoliucija – kokią pažangą galima pasiekti per dešimtmetį?

  • Beveik dešimtmetis: naujasis modelis atskleidžia milžinišką technologinį progresą.
  • Progresyvi architektūra: moderni platforma leido įdiegti daugybę pažangiausių naujovių.
  • Efektyvūs PHEV: iki 113 vien elektra nuvažiuojamų kilometrų pasirinkus hibridinę pavarą.
  • Nuolat ryšyje: nuotoliniai naujiniai kiekvienai svarbiai automobilio sistemai.
  • Ramybė: naujosios kartos aktyvioji triukšmo slopinimo sistema harmoningai dera su pačia pažangiausia ir galingiausia garso sistema, kuri kada nors buvo montuojama „Range Rover Sport“.

Gegužę prestižinių visureigių gamintojas „Land Rover“ surengė prabangaus sportinio trečiosios kartos  SUV modelio „Range Rover Sport“ premjerą. 2004-aisiais pirmą kartą visuomenei pristatytas britų bendrovės automobilis iš pagrindų atnaujinamas maždaug kas devynerius metus: antroji jo karta pasirodė 2013 metais, o pirmieji trečiosios kartos visureigiai Baltijos šalyse į gatves išriedės šį spalį, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Beveik dešimtmetis, skiriantis automobilio kartas, rodo didžiulį technologinį progresą. Ne išimtis ir prabangių sportinių visureigių segmentas – per tiek laiko evoliucionavo tiek medžiagų taikymo, tiek inžineriniai sprendimai, tiek ir junglumo bei komforto technologijos.

„Šiuolaikiški „luxury“ segmento SUV modeliai neretai prilyginami gamintojų flagmanams, kuriuose taikomi naujausi visų sričių išradimai. Tokiu pavyzdžiu tapo ir naujas „Range Rover Sport“ – aprašydami naujas automobilio savybes, jo kūrėjai ne kartą galėjo pažymėti „pritaikyta pirmą kartą“, – sako „Jaguar Land Rover“ verslo vadovė Baltijos šalims Justė Jarušė.

Struktūriniai pokyčiai ir inovacijos

Struktūriniai mišraus metalo lydinių platformos MLA-Flex pokyčiai atrišo inžinieriams rankas, tad jie naujajame „Range Rover Sport“ galėjo įdiegti gausybę pažangiausių naujovių. Iki 35 procentų didesnis konstrukcijos standumas nei ankstesniame modelyje ir jos tvirtumas leido pritaikyti daugybę automobilio galimybes išplečiančių technologijų.

Naujoji automobilio struktūra harmoningai dera su specialiai šiam modeliui pritaikytu integruotos važiuoklės valdymo sistemos kontroliuojamų technologijų rinkiniu ir paverčia „Range Rover Sport“ dinamiškiausia visų laikų prabangaus visureigio versija, ne mažesnes galimybes demonstruojančia ir toli nuo asfaltuotų kelių.

Naujoji architektūra suteikė galimybę inžinieriams įrengti naujausios kartos dinaminę pneumatinę pakabą. Joje pirmą kartą sumontuotos reguliuojamos apimties pneumatinės spyruoklės. Visuose automobilio įrangos lygiuose montuojama pakaba leidžia pastebimai išplėsti važiuoklės galimybes.

Važiavimo kokybės patobulinimai aprėpia įvairias technologijas. Šiame SUV pritaikyta naujausia gamintojo „Terrain Response 2“ sistema, su pirmą kartą „Range Rover Sport“ įdiegta adaptyviąja nuolatinio greičio bekelėje palaikymo funkcija.

Kėbulo stabilumą posūkiuose užtikrintai kontroliuoja „Dynamic Response Pro“ sistema. Bet kurioje situacijoje automobilio judrumą padidina visų vairuojamųjų ratų sistema, sukimo momento krypties valdymas stabdant bei elektronikos valdomas aktyvusis diferencialas.

Naujos konstrukcijos automobilis atkreipia dėmesį glotniomis linijomis. Išskirtinė jo ypatybė – lazeriu suvirintas stogas. Šie akcentai ne tik formuoja rafinuotą išvaizdą, bet ir pagerina aerodinamines savybes – „Range Rover Sport“ oro pasipriešinimo koeficientas dabar yra tik 0,29.

Automobilyje montuojamas platus elektrifikuotų ir našių jėgos agregatų asortimentas. Štai naujajame P510e ženklu pažymėtame iš tinklo įkraunamame elektriniame hibride 3 litrų darbinio tūrio šešių cilindrų benzininis „Ingenium“ variklis sklandžiai sujungtas su 105 kW galios elektros motoru ir 38,2 kWh talpos baterija. Bendra sistemos galia siekia 510 AG, o nuo 0 iki 100 km/val. toks automobilis gali pagreitėti vos per 5,4 sekundės.

Dar svarbiau, kad vien elektros energija šis modelis gali nuvažiuoti iki 113 kilometrų. Skaičiuojama, jog realiomis sąlygomis mažiausias vien elektra įveikiamas atstumas bus 88 kilometrai (CO2 emisija – tik 18 g/km), o naudojant tiek elektros, tiek vidaus degimo variklius, nesustojus galima nukakti 740 kilometrų.

Iš tinklo įkraunama hibridinė P440e versija išvysto 440 AG galią, pasiekia tokią pat mažą CO2 emisiją ir gali vien elektra įveikti tokius pačius atstumus kaip ir galingesnis hibridas. Ją turintis visureigis nuo 0 iki 100 km/val. pagreitėja per 5,8 sek.

Nuotoliniu būdu atsisiunčiami 63 modulių naujiniai

Fundamentali trečiosios kartos „Range Rover Sport“ modelyje pritaikyta naujovė – galinga „Land Rover“ elektrinių transporto priemonių architektūra (EVA 2.0). Ji palaiko sklandžiai sujungtų technologijų ekosistemą, įskaitant „Software Over The Air“ (SOTA). Pastaroji leidžia per nuotolį atnaujinti 63 elektroninių modulių programinę įrangą ir užtikrinti, kad automobilis visą eksploatavimo laiką išliktų technologiškai pažangus ir suteiktų naujausias paslaugas.

„Gyvenimas su naujuoju „Range Rover Sport“ tapo itin paprastas dėl prie interneto prijungtų technologijų rinkinio. Apdovanojimų pelniusi mūsų informacinė pramogų sistema „Pivi Pro“ yra visa ko centre, o jos jautrus, lenktas plūduriuojantis jutiklinis ekranas leidžia intuityviai valdyti transporto priemonės sistemas“, – sako „Jaguar Land Rover“ elektros inžinerijos direktorius Alexas Heslopas.

„Pivi Pro“ informacijos ir pramogų sistema pasiekiama per didelės raiškos 13,1 colio lenktą jutiklinį ekraną, įtaisytą modernistinio prietaisų skydelio centre. Viską – nuo navigacijos iki pramogų ir transporto priemonės parinkčių –  valdanti sistema perpranta vartotojo įpročius ir išmaniai individualizuoja parinktis tarsi intuityvus asmeninis vairuotojo asistentas.

„Pivi Pro“ valdomas per nesudėtingą sąsają. Pagrindinį ekraną galima personalizuoti, įtraukiant dažniausiai naudojamas funkcijas, o daugybė jų pasiekiamos vos dviem ekrano bakstelėjimais.

Ekranų sistemą papildo 13,7 colio įstrižainės interaktyvusis vairuotojo prietaisų skydelis, pasižymintis didelės raiškos grafika. Jame galima atkartoti pagrindinę „Pivi“ sistemą ir perdėlioti funkcijų išdėstymą, kad vairuotojas galėtų matyti jam svarbiausią informaciją.

Tiek „Apple CarPlay“, tiek „Android Auto“ programėlės visuose „Range Rover Sport“ dabar pasiekiamos nuotoliniu būdu, o tai reiškia, kad vos įsėdus į automobilį išmaniuosius telefonus galima padėti ant 15 W galios belaidžio įkroviklio po „Pivi“ ekranu ir naudotis jais be laidų.

Ramybei užtikrinti

Siekiant suteikti tvirtesnę atramą ilgose kelionėse, ypač važiuojant vingiuotais keliais, buvo patobulintos visureigiuose montuojamos sėdynės. Optimizavus galinių sėdynių geometriją, 31 mm padidėjo erdvė keleivių kojoms ir 20 mm – atskirai keliams.

Muzikos mėgėjus pradžiugins „Range Rover Sport“ sumontuota „Meridian Signature Sound System“ garso sistema. Pažangiausia ir galingiausia kada nors šiame modelyje naudota sistema apima 29 garsiakalbius, naują žemųjų dažnių garsiakalbį ir iki 1 430 W galią pasiekiantį stiprintuvą. Keturi iš garsiakalbių įrengti galvos atramose – tai suteikia galimybę keturiose pagrindinėse automobilio sėdynėse įsitaisiusiems keleiviams susikurti asmenines garso zonas.

Naujos kartos aktyvioji triukšmo slopinimo sistema prisideda prie šio efekto, sumažindama į saloną patenkančio kelio ir padangų triukšmo lygį. Kiekvienos ratų arkos viduje esantys mikrofonai ir akselerometrai nuolat stebi į automobilį sklindančius garsus, o skaitmeniniai procesoriai apskaičiuoja triukšmą slopinančio garso lygį, reikalingą šiam iš salono filtruoti, – panašiai kaip aukštos klasės ausinėse.

Greta kitų prabangos elementų naujajame „Range Rover Sport“ sumontuotos durelėse pasislepiančios išorinės rankenėlės, kurios išlenda priartėjus vairuotojui ar raktą turintiems keleiviams. Automatinis durelių užraktas, suveikiantis priartėjus ar nutolus raktui, kaip ir durelių pritrauktuvai, padeda patogiau įlipti į automobilį ir iš jo išlipti.

Nuotrauka – pranešimo autorių.