„Scania“ pristatė elektrinius sunkvežimius, skirtus regioniniams tolimiesiems reisams

„Scania“ pristatė elektrinius sunkvežimius, skirtus regioniniams tolimiesiems reisams

„Scania“ pristatė elektrinius sunkvežimius, skirtus regioniniams tolimiesiems reisams

  • Sunkiasvoriai gali būti naudojami kaip sunkvežimiai su kėbulais arba puspriekabes tempiantys vilkikai su miegamosiomis kabinomis.
  • Siūloma visiškai nauja transmisija, patobulintos baterijos, greitesnio ir galingesnio įkrovimo galimybės.
  • Gali įveikti 320 km atstumą su 40 tonų kroviniu ir 230 km atstumą, kai didžiausias pakrautas svoris – 64 tonos.
  • „Scania“ 45 R ir S modelių galia – 410 kW arba 560 AG.
  • „Scania“, bendradarbiaudama su klientais, tęsia savo elektrifikavimo planą, kad pasiektų moksliškai pagrįstus CO2 mažinimo tikslus.

„Scania“ pristatė naujos kartos baterijose sukaupta energija (BEV) varomus sunkvežimius, skirtus regioniniams tolimiesiems reisams. Elektriniuose sunkiasvoriuose montuojamos 624 kWh baterijos suteiks papildomą impulsą verslui rinktis tvarias transporto priemones: vežėjai nuo šiol galės rinktis ir mieste naudoti skirtus, ir regioniniams pervežimams pritaikytus elektrinius sunkvežimius su kėbulais bei vilkikus. Tai – didelis žingsnis tvarios transporto sistemos link, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Šių sunkvežimių pristatymas – svarbus žingsnis mums ir mūsų partneriams, – sako „Scania“ generalinis direktorius Christianas Levinas. – Visais atžvilgiais plečiame savo gaminių asortimentą ir suteikiame klientams išskirtines galimybes susikurti visą transporto sistemą. Šie sunkvežimiai yra dalis sprendimo, atveriančio naujas galimybes transporto bendrovėms, jau seniai planuojančioms elektrifikaciją.“

Prilygsta įprastiems sunkvežimiams

Naujos kartos „Scania“ elektriniai sunkvežimiai sukurti remiantis kertiniais įmonės principais, kaip antai, plačiomis pritaikymo galimybėmis, tvarumu ir kuo mažesnėmis eksploatacijos išlaidomis. Pagal šiuos rodiklius šie modeliai prilygsta įprastiems sunkiasvoriams ir netgi gali būti už juos pranašesni. Drauge su naujausiais elektriniais sunkvežimiais „Scania“ taip pat siūlo ir visas susijusias paslaugas, įskaitant įkrovimo įrangą, finansavimą, draudimą ir techninę priežiūrą.

„Įtraukdami šiuos dalykus į „Scania“ siūlomų paslaugų asortimentą, žengėme svarbų žingsnį ir galime patenkinti visus svarbiems pokyčiams pasiruošusių klientų poreikius, – teigia įmonės „Scania“ vyresnysis viceprezidentas ir elektrifikacijos vadovas Fredrikas Allardas. – Įtvirtindami artimos partnerystės ir nulinės emisijos siekimo vertybes, palengviname savo klientams perėjimą prie elektrifikuoto sunkiojo transporto.“

Anot F. Allardo, „elektrifikuoto „Scania“ transporto sprendimai pasiekė reikiamą brandą. Naujieji sunkvežimiai yra svarbus papildymas greta iki šiol siūlytų hibridinių modelių ir 2020 m. pristatytų dirbti miesto sąlygomis skirtų elektrinių sunkiasvorių. Dabar klientams galime pasiūlyti įvairiapusišką tvaraus sunkiojo transporto modelių gamą.“

Pritaikyti ir sunkiausiems transporto priemonių junginiams

Naujieji „Scania“ elektriniai sunkiasvoriai siūlomi kaip dviejų ašių vilkikai, taip pat ir dviem arba keturiais ratais varomi trijų ašių sunkvežimiai su kėbulais. Montuojant šešias baterijas, atstumas tarp vilkiko ašių siekia 4 150 mm, tačiau toks sunkiasvoris atitinka pakeistus Europoje eksploatuojamiems sunkvežimiams keliamus reikalavimus. Gali būti naudojami iki 64 tonų bendrojo svorio transporto priemonių junginiai – toks variantas populiarus Skandinavijos šalyse.

Įkrovimo galia siekia iki 375 kW ir tai reiškia, kad per valandą gaunamos energijos užtektų nuo 270 iki 300 km atstumui nuvažiuoti. Pastovioji „Scania“ 45 R arba S modifikacijos sunkvežimio variklio galia siekia 410 kW (tai atitinka maždaug 560 AG). Naujos kartos elektrinių „Scania“ sunkvežimių jau dabar galima užsisakyti gamintojo atstovybėse, o pirmieji sunkiasvoriai klientams bus pristatyti paskutinį 2023 m. ketvirtį.

Scania 45 R BEV 4×2 general cargo transport

„Pasauliniu mastu sprendžiami CO2 taršos iššūkiai skatina ieškoti naujų gamybos ir vartojimo modelių, – pažymi Ch. Levinas. – „Scania“ visuomet stengėsi naudoti kuo mažiau medžiagų ir energijos, skatino perdirbimą ir pakartotinį naudojimą. Vienintelė kliūtis, skirianti mus nuo perėjimo prie transporto sistemos, kuri būtų nepriklausoma nuo iškastinio kuro ir elektrifikacijos procesų, yra įkrovimo infrastruktūra, tačiau ir šioje srityje pastebima didžiulė pažanga.“

Europoje veikiančioms įmonėms, kurios norėtų pradėti stambiu mastu investuoti į elektrinius sunkvežimius, įkrovimo infrastruktūra yra lemiamas veiksnys. Drauge su tarptautiniais partneriais „Scania“ siūlo klientams įkrovos sprendimus, kurie ir ateityje užtikrins sklandų elektrifikuotų modelių naudojimą.

Nuotraukos – pranešimo autorių.