NASA elektrinis lėktuvas žymi naujos eros pradžią
Kai automobilių gamintojai ir toliau jaukinasi elektrines transporto priemones, o ateinančiais metais vis daugiau įmonių įsipareigoja išvalyti savo iškastiniu kuru varomų transporto priemonių gretas, prie šios tendencijos pagaliau prisijungia ir NASA. Žinoma, NASA neparduoda automobilių, tačiau įvairiuose projektuose kosmoso agentūra naudoja daugybę degalus deginančių mašinų, o naujasis lėktuvas „X-57 Maxwell“ yra ženklas, kad prasideda pokyčiai.
„X-57“ yra elektrinis eksperimentinis orlaivis. Šį modelį sukūrė „ESAero“ ir, kaip NASA paaiškina naujame tinklaraščio įraše, iš esmės tai yra orlaivio, iš pradžių turėjusio tradicinius vidaus degimo variklius, konstrukcijos modifikavimas.
Lėktuvas pradėjo savo gyvenimą kaip „Tecnam P2006T“, tačiau užuot sumontavę dujinius variklius, skirtus propeliariams varyti, jis turi elektrinius variklius, galinčius jį pakelti. Ši „Mod II“ versija yra paskata projektui, kurio metu galiausiai bus pagamintos „Mod III“ ir „Mod IV“ versijos.
„X-57 Mod II” orlaivių pristatymas NASA yra reikšmingas įvykis, žymintis naujo šio jaudinančio elektrinio X – lėktuvo projekto etapo pradžią, – pranešime teigė „X-57“ projekto vadovas Tomas Rigney. – Turėdama orlaivį, „X-57“ komanda netrukus atliks išsamius integruotos elektrinės varomosios sistemos antžeminius bandymus, kad įsitikintų, ar orlaivis yra tinkamas skraidyti. Mes planuojame greitai pasidalyti vertinga patirtimi, įgyta skrydžių bandymuose, taip padėdami informuoti augančią elektrinių orlaivių rinką.“
Projekto „X-57“ tikslas – padėti sukurti kylančios elektrinių orlaivių rinkos, įskaitant miesto oro transporto priemones, sertifikavimo standartus, kurie taip pat priklauso nuo sudėtingai suskirstytų elektrinių varomųjų sistemų. NASA dalinsis orlaivių, orientuotų į elektros energiją, projektavimo ir tinkamumo skraidyti procesu su reguliavimo institucijomis ir pramonės atstovais, kurie pateiks elektra varomų orlaivių sertifikavimo metodus.
Šaltinis: NASA